השליח המיוחד של ארה"ב עמוס הוכשטיין צפוי לבשר לבכירים בממשל בלבנון כי "סעודיה וישראל בדרך לנורמליזציה וסוגיית כינון היחסים היא רק עניין של זמן", כך על פי דיווח מפי מקורות דיפלומטיים מערביים בעיתון הלבנוני "אדיאר". 

שר החוץ אלי כהן: "נתניהו ובן סלמאן יעשו היסטוריה, העניין הפלסטיני הוא לא מכשול"
לקראת הסכם היסטורי? ראש המוסד ביקר בחשאי בארצות הברית

 על פי הדיווח, הוכשטיין  יבקר בסביבות אמצע אוגוסט במקביל לתחילת הקידוח בשדה הגז בלוק מס' 9 שהיה חלק מהסכם גבול עם ישראל עם זאת, על פי הדיווח תחילת הקידוח איננה המטרה הרשמית לביקור של הוכשטיין. המקורות טוענים כי השליח מטעם ממשל ביידן יגיע על מנת לבחון את המתיחות הביטחונית בין ישראל ללבנון ולדון גם בסוגיית תיחום גבול יבשתי.

עמוס הוכשטיין המתווך האמריקאי נועד עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקטי (צילום: רויטרס)
עמוס הוכשטיין המתווך האמריקאי נועד עם ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקטי (צילום: רויטרס)

המקורות הדיפלומטיים אמרו כי מחלקת המדינה האמריקאית מעוניינת לפתור את סוגיית הגבול היבשתי, לאחר הצלחת תיחום הגבולות הימיים ובשל העובדה כי הוכשטיין היה מעורב בשיחות עם סעודיה, הם חפצים שהוא יסייע גם במציאת פתרון לביירות וירושלים. על פי הדיווח, הוכשטיין צפוי להעביר מסר מאיים ללבנון ובו יבהיר כי היא תשלם את המחיר "אם היא תישאר מחוץ 'לאקלים הערבי' ותהפוך למנודה". 

מקורות פוליטיים בלבנון הזהירו מנגד כי הגישה האמריקאית "מדאיגה, משום שהיא תגביר את הלחץ על לבנון חרף העובדה שוושינגטון מודעת שיש קושי רב להשיג הסכם בין לבנון לישראל".

ראש הממשלה נתניהו אמר בריאיון לאתר החדשות הפיננסי "בלומברג" כי הוא אופטימי לגבי העמקת הקשרים והצהיר "אם יהיה רצון מדיני, תהיה דרך פוליטית להשיג נורמליזציה ושלום פורמלי". לדבריו, הוא לא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית מבלי שלישראל תהיה שליטה ביטחונית עליה. "בכל הסכם שלום בין ישראל פלסטינים, לישראל צריך להיות הכוח הביטחוני המכריע באזור", הוסיף.