מאות מפגינים נגד הרפורמה המשפטית עשו את דרכם הערב (שלישי) לרמת הגולן, כדי להפגין מול המלון בו נופש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם רעייתו שרה ביישוב נווה אטי"ב. המפגינים התאגדו בכניסה ליישוב בכיוון המלון, והחלו למחות. בהמשך, הוכנסו למתחם בתוך היישוב בו הורשו למחות. במהלך ההפגנות, חסמו המפגינים את הכניסה ליישוב.

כל מה שצריך לדעת על היישוב שבו יתארחו בני הזוג נתניהו
"מזכיר משטרים אפלים": המפגינים זועמים על חסימת אתר הנופש של הזוג נתניהו

כאמור, הוגשה לבית המשפט העליון עתירה דחופה לקבלת צו על תנאי ובקשה לדיון דחוף על מנת לאפשר להמוני המפגינים לקיים מחאה דמוקרטית במושב נווה אטי"ב, בעקבות נופש הזוג נתניהו. מכתב מיצוי ההליכים נשלח אמש והיום, באמצעות עורכי הדין גונן בן יצחק וגבי לסקי, עתרה אמי קליין, מארגנת המחאה לבג"צ. 

מפגינים נגד נתניהו בנווה אטי''ב (צילום: ללא קרדיט)
מפגינים נגד נתניהו בנווה אטי''ב (צילום: ללא קרדיט)

מוקדם יותר, טרם אישור המשטרה להפגין בתוך היישוב, עו"ד גונן בן יצחק שעתר לבג"ץ, שוחח עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM ואמר: "אני חושב שאין לנו הרבה הזדמנויות כציבור, כאזרחים במדינה, להגיע למצב שבו נציגי הציבור, ובטח ראש ממשלה, יודעים שהציבור לא שבע רצון ויש לו הזדמנות למחות. בדרך כלל אנשים כאלו, במיוחד ראש ממשלה, נמצא תחת אבטחה מאוד כבדה, מרוחק מהציבור, אנחנו לא מגיעים להרבה הזדמנויות שאנחנו יכולים להפגין". עוד הבהיר כי "אנחנו גם תיאמנו את האירוע הזה גם מול המושב וגם דרך הוועד של המושב מול המשטרה כדי שיהיה מקום מוסדר למקום שבו יעמדו המפגינים, כדי שהדברים האלה יעשו בתיאום בלי להפריע יותר מדי לאנשי המושב".

"אנחנו רואים הגבלות שהולכות ונרקמות בהרבה מחוזות אחרים, יש הגבלות שאנחנו מתכוונים לטפל בהן משפטית. קשה להתעלם מרוח המפקד בעניין הזה. המחאה שלנו לא יכולה להיגזר ממה חושבים הביביסטים, אנחנו רואים שהמחאה הזו הצליחה בנקודות מאוד קריטיות כן להשפיע, ואם ניקח לדוגמה את הערב הדרמטי של פיטורי גלנט, וגם במקומות אחרים. בסוף אני לא חושב שנכון לבוא ולבדוק כל אירוע מחאה ולהשליך אותו על מה חושבים הביביסטים. הביביסטים זה כת", הוסיף.