שופטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים תמר בר אשר הורתה לשחרר ממעצר את אלישע ירד שנעצר בשל מעורבות לכאורה באירוע הירי בבורקה ובשיבוש הליכי חקירה. 

ח"כ סון הר מלך נגד דובר צה"ל: "ההודעה שהוציא מבוססת על דיווחים פלסטיניים"
"הציל חיים": עורך דינו של החשוד בהרג הפלסטיני מציג את גרסתו לאירועים

חה"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) שוחח הבוקר (רביעי) עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM והתייחס לאירוע. "אני מאמין שישוחררו. קודם כל משפטית אין פה סיכוי לכתב אישום, אין ניתוח לגופה, בטח לא יהיה אפשר להגיש כתב אישום. אני סמוך ובטוח שהם ישוחררו, היום או מחר. משפטית זה שלא ניתחו את הגופה אי אפשר להוכיח שהירי זה מה שהרג אותו. אני בכלל חושב שהאדם הזה פעל מתוך הגנה עצמית. אני חושב שהם ישוחררו כי בסוף משפטית אי אפשר להגיש פה כתב אישום".

כמו כן, כאשר נשאל על ידי גיא פלג האם הוא אינו מבין שלחצים פוליטיים פסולים, הבהיר חבר הכנסת כי "זו בדיוק הייתה הטענה שלנו. אני במוצאי השבת פתחתי את הטלפון, ראיתי את כל הטוויטר חוגג שמתנחל רצח פלסטיני ושוב, אני במוצאי שבת, גם אני וגם חברי שלי מהמפלגה לא כתבנו כלום. אנחנו לא באנו וקבענו ואמרנו 'אנחנו יודעים מה קרה שם'. אני הלכתי לבקר אותו בגלל שזה בסוף אדם שהוא טוען להגנה עצמית, הוא נמצא אחרי ניתוח ראש, באתי לראות בשלומו. בסוף, זה אדם שטוען להגנה עצמית. יכול להיות שהוא צודק ויכול להיות שלא, לא אמרתי שהאדם הזה בוודאות צודק".

"לא שמעת ממני ביקורת על המשטרה. לא שמעת ממני רבע של ביקורת על התנהלות המשטרה. כמו שאתה יודע, השאלה האם חבר כנסת יגיע לבקר או לא תלויה בממונה על החקירה. הפעם ביקשנו אישור והם ידעו בדיוק מה אנחנו הולכים לעשות שם. היה אישור של הממונה על החקירה", הדגיש.

לסיום, התייחס חבר הכנסת לעצירת העברת התקציבים לחברה הערבית. "הכותרת הזו רחוקה מלהיות מדוייקת. השר סמוטריץ' כשר אוצר משתמש כדי לוודא שהדברים יקרו כמו שצריך. אם יהיה מנגנון שיפקח על הכספים הוא יעביר. הדו"חות אומרים שהכסף הזה מגיע לכל מיני ארגוני פשיעה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM