השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח היום (רביעי) מכתב לח"כ אחמד טיבי לאחר שהאחרון ביקש להיפגש עם עצורים מהתקרית בבורקה בסוף השבוע. במכתבו כתב בן גביר כי "לאחר בחינה מול ממונה החקירה, מ' ימ"ר ש"י, עמדתו היא כי אין לאפשר את קיום המפגש עם מי מהעצורים".

בן גביר על האירוע בבורקה: "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש"
"טעות גדולה": עימות בין נתניהו לבן גביר בישיבת הקבינט

"הם פשוט משתינים מהמקפצה", אמר ח"כ טיבי בתגובה, "נוצרו בכנסת שני סוגים של חברי כנסת: יהודים עם חסינות וזכויות וחברי כנסת ערבים ללא. זו הוכחה נוספת לכך שיש לנו כיום מפכ"ל שכנוע בידי שר גזען". בתגובה, השיב השר בן גביר וטען כי עמדת הממונה על החקירה במשטרה היא כי אין לאפשר את המפגש עם מי מהעצורים.

כמו כן הבהיר השר בן גביר לטיבי, כי פניות למפכ"ל נעשות אך ורק דרך לשכת השר ולא באופן פרטי, כפי שנהגו גם כל השרים הקודמים. רק בצורה כזו אפשר למנוע לחצים ומעורבות פוליטית פסולה בהחלטות המשטרה.

מכתב התשובה של איתמר בן גביר לאחמד טיבי (צילום: באדיבות לשכת השר לביטחון לאומי)
מכתב התשובה של איתמר בן גביר לאחמד טיבי (צילום: באדיבות לשכת השר לביטחון לאומי)

כזכור, עורכת הדין שגית אפק כבר שלחה שני מכתבים ליועץ המשפטי למשרד לביטחון לאומי עו"ד אריאל סיזל בעניין הותרת ביקורים של חברי כנסת אצל אסירים, בפרט בעניינו של חבר הכנסת אחמד טיבי. וכן נשלח מכתב נוסף לאחר שחבר הכנסת טען כי במשרד לביטחון לאומי מונעים ממנו לבקר אסירים, כשלחברי כנסת אחרים מותר.

השר בן גביר השיב לאותה בקשה ואמר: "גאה להוביל מדיניות שמסיימת את ימי הקייטנה בשב"ס. לפי הנוהל שקבע השר אוחנה, אותו חידשתי עם כניסתי לתפקיד והוא אושר על ידי בג"צ, לא כל ח"כ יורשה לבקר אסירים ביטחוניים אלא נציג אחד מכל סיעה. היועמ"שית של הכנסת מודעת לנושא זה ומתקיים מולה שיח בעניין".