ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ברדיו צפון 104.5fm ותקף בחריפות את שרי הממשלה על רקע הקפאת התקציבים לתוכנית חומש של האוניברסיטאות במגזר הערבי, והקפאת התקציבים לרשויות המקומיות שהובטחו בממשלת בנט לפיד.

בן גביר סירב לבקשת טיבי לבקר את העצורים מבורקה; האחרון תקף: "גזען"
ח"כ סוכות הודף את הביקורת: "הביקור בבי"ח? היה אישור של הממונה על החקירה"
 
"מדובר בחבורה גזענית מסוכנת שפוגעת בכל מה שזז, גם בצה"ל גם בשירות הביטחון הכללי", אמר. "אני שומע אותם יום יום, אני רואה את ההתנהגות שלהם. הם אנשים גזענים וקיצוניים לאומניים. המסכות ירדו, רואים על מה המאבק על צביונה של המדינה. אני בדרך לחיפה להיפגש עם כמרים ואנשי דת מצרים, בגלל רדיפות שנעשות כלפי נוצרים במדינת ישראל. לא שמעת גינוי ולא תשמע, אנחנו מדינה שמאבדת את עצמה לדעת ואני לא מתרגש ממה שצבי סוכות יגיד במתק שפתיים או בוארון. אני יודע במה מדובר". 

"הבעיה הכי גדולה מעבר לבעיות גזעניות של אנשים", הוסיף ואמר, "סמוטריץ' אמר נגד החברה הערבית דברים לא מזמן בממשלה הקודמת. מה שמפתיע אותי זה ההתנגדות הפחדנית לגבי האמירות הבלתי מקצועיות האלה, עזבו את הקטע של הגזענות של הדברים. אנחנו מדברים פה באמת. זה לא שר אוצר של מדינת ישראל, זה שר אוצר שמקדם רק אג'נדה אחת בהקשר הזה שהיא גזענית ובלתי מקצועית. הוא מספר סיפור, הוא אמר שהוא מקים צוות למאבק בפשיעה. יש צוות כזה, בפועל הוא לא עשה דבר עם המסקנות. את החוקים הוא העיף החוצה. ואז הוא נתלה ביאיר הירש שהיה מנכ"ל משרד הפנים. צוותים שאני מיניתי כחלק מ'מסלול בטוח' לטפל בהיבט הרחב של הפשיעה - אין אף בעל מקצוע".  

סגלוביץ' התייחס למקרי הרצח הרבים בחברה הערבית: "בתקופה הכי רעה שהייתה במדינת ישראל היו 120 נרצחים. אנחנו נכנסנו לתפקיד, הפעלתי את תכנית מסלול בטוח, בפעם ראשנה הייתה ירידה במקרי הרצח. היה 106 נרצחים, אנחנו ב-144 מאז תחילת השנה ואנחנו רק באוגוסט".

עוד המשיך ותקף את בן גביר על רקע מצבה של המשטרה: "יש פה שר מסוכן שצובע את המשטרה בצבע פוליטי. אין צבע פוליטי למשטרה, אזרח צריך לראות שוטר ולהבין שהוא עושה את עבודתו ללא הטיה פוליטית. בן גביר עושה את זה כי הוא סוכן כאוס, סמוטריץ' הוא סוכן כאוס, והכי גרוע מכולם זה ראש הממשלה. ההשתלחות על ראש השב"כ על הפרקליטות זה במשמרת שלו, הוא סוכן הכאוס ולצערי הוא גם ראש הממשלה". 

על הממשלה אמר:"ימין על מלא? טרלול על מלא. חוסר יכולת על מלא. גם בהיבטים הביטחוניים אנחנו נכנסים לתקופה לא פשוטה, מי שנמצא בתוכנו שומע את האמירות הקשות נגד כוחות הביטחון שלא יתפלא, מי שמוביל את הכאוס הזה הוא ראש הממשלה, עליו האחריות, והוא לא אחראי על שום דבר".