נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (רביעי) עם מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט, בסמוך לאירוע שבו השתתף בזכרון יעקב. הנשיא תועד כשהוא מוקף בכמה מפגינים, ואמר: "אני מנהל דיאלוג עם כל אחד שמוכן לקיים דיאלוג, כדי להבטיח שהדמוקרטיה שלנו תישאר חזקה ויציבה מאוד".

עוד אמר הנשיא למפגינים כי "יש חלק מכם לא נתן סיכוי בכלל וחבל. היה לחץ של גורמים כאלה או אחרים, אני מתעקש על כך שכולם צריכים לבוא לבית הנשיא לקיים הידברות". המפגינים לא אהבו את דבריו של הנשיא, וחלקם השיבו לעברו: "התוצאה מדברת בעד עצמה, תעשה היום מעשה". ב"כוח קפלן" הגיבו לנשיא: "לא נאבקת למען הדמוקרטיה - וחבל".

מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
מאמצי ההידברות: השיחות בבית הנשיא על הרפורמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בית הדין של הליכוד דן היום בעתירה של כ-850 חברי מרכז התנועה שדרשו לכנס את המרכז כדי לאשר החלטה הקוראת לנתניהו ולחברי ממשלתו לקדם את הרפורמה המשפטית, עם או בלי הסכמה רחבה. על פי החלטת בית הדין של הליכוד, אם המשיבים והעותרים לא יגיעו להסכמה עד 14 לספטמבר בית הדין יקבע את התאריך לכינוס המרכז. במהלך הדיון בית הדין הכיר בכך שהדרישה לכינוס צודקת ושחובה לקבוע זמן לכינוס. בית הדין גם אמר בין השאר שראש התנועה כפוף לחוקת התנועה. שאי קביעת תאריך היא כמו ביטול.

חברת הכנסת קטי שטרית שוחחה אמש עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5, וטענה כי הקואליציה מעוניינת בהידברות בסוגית החקיקה המשפטית. "ידינו הייתה ועודנה מושטת. ואני מקווה שהפעם היא לא תישאר באוויר", ציינה. 

עוד הוסיפה: "ראש הממשלה הוא זה שהחליט להפסיק את החקיקה ולשבת להידברות. אף פעם הוא לא איים להפסיק את השיחות. אפילו לא פעם אחת. לעומת זאת, ראינו לאחר כל ישיבת סיעה של 'יש עתיד' או 'המחנה הממלכתי', כל הזמן האקדח על השולחן. הם לא נתנו לזה צ'אנס מלכתחילה. ובעצם מה שאכפת להם זה איך תראה עקומת המנדטים. הציבור הוא לא טיפש. הוא מבין שרה"מ הלך לכיוון ההדברות וההסכמה בלב שלם ובנפש חפצה. לעומת זאת ראשי האופוזיציה הלכו על זה על מנת למרוח זמן, להפסיק את החקיקה על ידי הקואליציה המונה 64 מנדטים. בסופו של דבר לפוצץ את השיחות".