חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) שוחח היום (רביעי)  עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103fm על הרג הפלסטיני בבורקה ואמר כי "אם אני הייתי בשטח, בוודאי שגם אני הייתי יורה". בנוסף התייחס לגל ההתפטרויות במשטרה וסיפר כי "המגמה היא כרגע להחזיר את אלה שעזבו".

"אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות. אני ראיתי את הפציעה של אותו בחור. אם אני הייתי בשטח, בוודאי שגם אני הייתי יורה", אמר כהן כשנשאל על התקרית בבורקה ושחרור החשודים ממעצר

כשנשאל על גל ההתפטרויות במשטרה אמר: "בסוף צריך להעמיד את העובדות על דיוקן, השכר עלה בראשון לאוגוסט, תהליכים כאלה לא קורים ביום. ועדיין באסטרטגיה שלנו, כמו פצע מדמם, לעצור את הדימום קודם כל, ולכן התוכנית שלנו הייתה לעצור את גל ההתפטרויות. אני יכול לומר שיש ירידה ניכרת בכמות המתפטרים אשתקד. וזו כבר בשורה מצוינת. ביחד עם שיפור שכר השוטרים והקמת יחידות חדשות ו־3200 תקנים. חשוב לומר שבסוף הרבה עוזבים גם בגלל עומס נפשי". 

כשנשאל מה מצבנו בגיוס למשטרה השיב כי "המגמה היא כרגע למעשה להחזיר את אלה שעזבו, כי כבר בינואר, בעזרת השם, תעלה המשכורת שלהם בפיק השני מתוך שלושה. המטרה היא להחזיר את הוותיקים, ויש לה משמעות כפולה -  המהירות שבה הם מגיעים לשטח, כי הם כבר מוסמכים בתור שוטרים, והנושא השני זה גיוס מחדש. אנחנו יוצרים ממשקים עם צבא הגנה לישראל, כל החברה שמשתחררים, אלה שמחפשים את עצמם, אנחנו אומרים להם 'תבואו למשפחה חמה ואוהבת'". 

מה ייחשב ככישלון או הצלחה בסוף השנה הזאת? 
"הצלחה בעיניי תהיה להיות שווה בפיטורים. ברמה האופרטיבית, הצלחה גדולה בעיניי תהיה לעצור שלושה ראשי ארגונים שהם על הכוונת שלנו, הם יודעים שהם על הכוונת שלנו, אנחנו מזדנבים אחריהם ואנחנו נצליח לצוד אותם, זו תהיה הצלחה אדירה". 

בהמשך נשאל שוב על המעצר ועיכוב השחרור של שני העצורים מבורקה. "אני מחכה לתוצאות החקירה ורק אז מדבר. כרגע זה נראה שחומר הראיות הוא לא מאסיבי ולא מוצק בעליל. הרי צריך יסוד נפשי לרצח, זה ההבדל בין רצח לבין הריגה, אני לא חושב שיצליחו להוכיח את זה, אבל אני גם מכבד את עבודתם של שוטרי משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ומאפשר להם לבצע את עבותם. אני לא ממהר לצאת נגד מישהו. זה לא נראה טוב, כאשר אני הגעתי עם עצורים לבית המשפט וידענו שחומר הראיות נגדם מבוסס אז ידענו פחות או יותר מה הולכים לקבל". 

אין ספק שהיה אירוע, ואתה אומר כשוטר 'אני עדיין רוצה למצות את החקירה', אז למה שהם לא יישארו במעצר? 
"בסוף אני לא רוצה שאף אזרח יפגוש את עצמו במעצר בגלל שלא מצליחים להשיג ראיות. אסור שזה יקרה. אני ראיתי את הפציעה של אותו בחור. אם אני הייתי בשטח בוודאי שגם אני הייתי יורה, אין פה שאלה בכלל. כי פציעה כזו וחתך כזה עד הגולגולת עם נזקים למוח, בן אדם שולף, דורך ומגן על עצמו. אני הייתי אם הייתי חוקר הייתי דואג להביא אותם לגבורה או לבית המשפט". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm