שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהיר פעם נוספת אמש כי התקציבים למגזר הערבי יוקפאו עד שיוקם מנגנון שיוודא שהכספים "לא יועברו לגורמי טרור ופשיעה". 

ברקע טענותיו של סמוטריץ': הנתונים על החברה הערבית נחשפים
סמוטריץ' טוען: "קיבלתי את הסכמת נתניהו להקפיא את הכספים"

ראש עיריית אום אל פחם, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, התייחס הבוקר (חמישי) בתוכניתם של טל שלו וניסים משעל ב-103FM להחלטתו של שר האוצר ותקף: "ראיתי את סמוטריץ' בשידור ישיר, פתאום האיש הגזען הזה דואג לחברה הערבית. אני מודה ומתוודה, יש מאות רשויות שלא מנוהלות כשורה, אבל זו לא החלטה של החברה הערבית".

"השר יודע, שלא יכתים חברה שלמה. השר ופקידי האוצר יודעים שיש ביקורות וניטור של הכספים שנכנסים דרך משרדי הממשלה, לא רק של הרשויות הערביות. לפעמים הניטור מסתכל אבל אני ורוב ראשי הרשויות אני מניח, מקבלים זאת בהרבה הנה. לומר שראשי רשויות תומכי טרור זה הוצאת דיבה. נשקול באופן אישי כל אחד לתבוע את השר על ההכפשות הללו", הוסיף.

בהמשך, טען ראש העיר כי היו פגישות של ועדת השרים ורה"מ החליט לשחרר את הכספים, אולם שר אוצר הקפיא. "אני צריך להודות לרה"מ שלקח את התפקיד של הבוגר האחראי. זה מאוד מרגיע, כל הכספים הללו באים לכבות שריפות בחברה הערבית. אלה דברים של הישרדות שלנו ושל הילדים שלנו", אמר.

"צריך להבדיל בין אלימות לבין פשיעה. על אף התקציבים המועטים, בניתי תוכנית למיגור אלימות, היא מבוססת נתונים, זה עוזר, אבל בנושא הפשיעה אני לא יכול לטפל. זה מנדט של המשטרה, של המדינה, של בנק ישראל. את שר האוצר אנחנו לא מחרימים, הוא מחמיר אותנו. לגבי השר לביטחון לאומי, מי שעשה את ההון הפוליטי שלו על גבי החברה הערבית, הוא לא היה מקבל קול אחד אילולא השנאה שלו לערבים, הוא לא ראוי. ניסינו לפתוח ערוץ עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אני מקווה שהוא יתפתח למערכת של אמון. אנו מנסים לייצר מערכת אמון עם שרים ועם אנשי מקצוע. אנחנו לא מחרימים אף אחד אלא רוצים להביא את המשאבים לאוכלוסייה שלנו", הוסיף בסוף דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm