תת-אלוף דניאל הגרי, דובר צה"ל, התראיין מוקדם יותר השבוע בכאן רשת ב' והתייחס לאירועים האחרונים, בהם המחלוקת החברתית סביב הרפורמה המשפטית שחודרת לשורות הצבא. ""תהיה פגיעה משמעותית בהנחה שאנשים לא יתייצבו בהמשך, צה"ל הוא הפנים של החברה הישראלית, כשאין קונצנזוס בחברה זה נכנס לתוך צה"ל, אמר. 

"הצבא ירוסק, זו התאבדות קולקטיבית": תרחיש האימים של בכיר לשעבר בצה"ל
תא"ל במיל' תוקף את סרבנות המילואימניקים: "החרבת מערך המילואים - ישראל לא תוכל להגן על עצמה"

אלוף פיקוד צפון ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, אלוף (מיל') עמירם לוין, שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ורויטל סויד ב-103FM והתייחס לדברים.  "הם לא סרבנים", טען, "הם רק מחליפים את אג'נדת ההתנדבות. במקום להתנדב לדיקטטורה הם מתנדבים לדמוקרטיה. אנו קרובים מאוד לדיקטטורה, בחלקים נרחבים, במיוחד באיו"ש, אנו במדיניות של אפרטהייד מוחלט. אני בא מהכיוון של להציל את צה"ל מהדבר הזה. ההמשך של ההתנהגות שלנו באיו"ש תחת הדיקטטורה הזאת והשלטון של ממשלה הזויה, של חבורה שהייתה של יגאל עמיר, שהקיפה אותו, סמוטריץ', בן גביר וחנמאל. הם צמחו באותה חבורה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בהמשך, הוסיף: "גם מי שעמד אז בהפגנות, ואי אפשר להאשים אותו ישירות, התמיכה והרוח הגבית זה בדיוק מה שהוא נותן היום לחבורה המטורללת הזו. הקיצוניים הללו מגנים ומכפישים את צה"ל, ורה"מ מתמהמה וכאילו מגבה אותו, אך הוא מגבה את החבורה של המתנחלים הקיצונית, אם כך זה יימשך צה"ל יעמוד בפני דילמה או של תבוסה או של מעבר לפשעי מלחמה בוטים. לזה אנחנו נגיע. זאת הבעיה שלנו. החקיקה היא רק כלי בשביל להציל את ביבי מהמשפט. הנושא הוא לא חיזבאללה ונסראללה. בשביל לשרוד, הם היו מעוניינים לשמור על שקט. הם כלי משחק של האיראנים, והאיראנים בהחלט מזהים חולשה ישראלית רצינית מאוד, במיוחד של השלטון שלנו ושל החברה הישראלית".

"אתה מחריב את הארץ", טען מגל בתגובה. "אתם מחריבים את המדינה, את הצבא, את הכלכלה, ירדתם מהפסים". לוין השיב כי: "זו דמגוגיה שלא מתאימה אפילו לרמתך. אני לא מחרב כלום אבל אני כועס וחרד. הייתי בטוח שהשנים של ההקרבה היו כדאיות, פתאום היום אנו רואים שצריך להתחיל הכל מהתחלה כי חבורת מטורללים שלא יודעים מה זה שלטון מנהלים את המדינה ומחרבים אותה. חבורה מטורללת של פושעים ועבריינים מנהלת את המדינה ובוזזת את התקציב שלה". 

על ראש הממשלה אמר אלוף פיקוד צפון ומפקד סיירת מטכ"ל לשעבר: "אין לי שום שנאה לביבי, אני נגד פגיעה במשפחה שלו. אני חושב שהוא יותר מדי זמן בשלטון. אני דואג לו, היו לו הצלחות מרשימות, הוא יעזוב את תפקידו כמו כלב מוכה. הוא ייזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. נתניהו לא יכול לסיים כאחד כמנהיגים הגדולים אם מדינת ישראל תהיה רקובה".