בית הדין של הליכוד דן אתמול בעתירה של כ-850 חברי מרכז התנועה שדרשו לכנס את המרכז כדי לאשר החלטה הקוראת לנתניהו ולחברי ממשלתו לקדם את הרפורמה המשפטית, עם או בלי הסכמה רחבה. על פי החלטת בית הדין של הליכוד, אם המשיבים והעותרים לא יגיעו להסכמה עד 14 לספטמבר בית הדין יקבע את התאריך לכינוס המרכז.

גורמים בליכוד: "שינוי הוועדה לבחירת שופטים יעבור ברוב של 64 קולות"
"הסכמה לאומית רחבה": גוברים הקולות בליכוד נגד חקיקה חד-צדדית

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, שוחח היום (חמישי) עם ינון מגל ורויטל סוויד ב-103FM והתייחס לצעדי החקיקה הבאים: "אנחנו לא יודעים איך זה באמת יבוא לידי ביטוי. נעשה כל מה שאפשר כדי להגיע להסכמה רחבה. את עילת הסבירות היינו חייבים להעביר, קבוצה שתורמת ככל שתהיה לא תקבע את מה שקורה. להפגין זה בסדר, ואני בעד שפגינו, אני מדבר על אלו שממררים את חיי אזרחי המדינה וחוסמים כבישים. זה לא צריך להיות תנאי שנעבוד רק בהסכמה".

"הבעיה שהם הולכים אחרי הקיצוניים שמובילים את המחאה. נתניהו מנהיג את הממשלה והוא מנהיג את הליכוד. נתניהו לא מונהג, הוא נבחר ברוב קולות. המון חברי ליכוד רצו שנעביר את זה גם מבחינת המהות. היו בחירות, הצביעו, וקבוצה קטנה שלא מקבלת את תוצאות הדמוקרטיה תחליט. אף אחד לא שמח על המצב במדינה, נעשה הכל ויותר מהסבירות לשבת כדי להגיע להסכמות. נעשה הכל כדי להגיע להסכמות, אבל זה לא תנאי שאם לא יהיו הסכמות לא נחוקק. אין מציאות כזו שאם הם לא יבואו איתנו לא נחוקק. אנחנו צריכים להמשיך בנושאים נוספים, ביוקר המחיה, בביטחון האישי, בחיי היומיום", טען.

בנוסף, התייחס לסערה סביב תקציבי הרשויות הערביות ואמר כי "הכסף צריך ללכת לתושבים ולאזרחים הערבים והוא יילך לשם. אני אומר כן להעביר את הכספים. צריך מנגנון פיקוח ובקרה שיודע לשלוט במכרזים האלה". 

בסיום, התייחס גם לחוק המצלמות בגני הילדים ואמר כי "לצערי מעגל ההורים שאני מלווה הולך ומתרחב כי מדובר במכת מדינה. אני חושב שמצלמות בגיל 3-6 זה דבר שהוא חובה לביטחון הילדים שלנו. יש בזה קונצנזוס, כולם רוצים את זה. 80 אחוז מהתיקים בגיל הזה נסגרים מחוסר ראיות. מה שאני רואה לנגד עיניי זה רק את ביטחון הילדים. לצערי, יואב קיש רוצה לחכות עם זה. אני חושב שהוא מבין את הדברים החיוביים, ומהצד השני יש את הארגון שאומר שלא יהיו סייעות, כל מיני תירוצים שאני לא מקבל אותם". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm