לפי דיווח בחדשות 13 הערב (חמישי), יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שוחח עם משלחת של חברי קונגרס דמוקרטיים והתייחס לנורמליזציה אפשרית מול סעודיה בתיווך אמריקאי, כשבמרכז עומד נושא העשרת האורניום, כאשר במסגרת קווי המתאר של ההסכם ריאד עתידה לקבל גם סיוע בתחום הגרעין האזרחי, דבר שממנו הביעו חשש גורמים ישראלים.

נורמליזציה? "סעודיה לא תעשה הסכם עם ישראל כל עוד המונים מפגינים"
"הסכם נורמליזציה יכול לרסן את מטורפי הימין בממשלת נתניהו"

לפיד הזהיר: "אני אתנגד לכל הסכם שכולל העשרת אורניום בסעודיה, ההסכם מסכן את ביטחון ישראל והאזור, אסור לתת לסעודיה את כל מעגל העשרת האורניום". דבריו של יו"ר האופוזיציה עשויים לפגוע בתמיכת הסנאטורים הדמוקרטים והרפובליקנים בהסכם המתגבש, ובלי רוב של שני שליש בסנאט נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא יוכל להעביר אותו, דווח בנוסף.

כזכור, המאמצים להגיע להסכם בין המדינות, הגיעו לאחר שיורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, נפגש לפני כשבועיים בג'דה עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן, במטרה להאיץ את השיחות. במקביל, פקידים אמריקאים מסרו כי ביידן עדיין לא החליט מה המחיר שהוא מוכן לשלם, כשהמטרה של הנשיא היא להשאיר את ארה"ב כשחקנית מרכזית במזרח התיכון, על מנת לבודד את רוסיה ולסכל את המאמצים של סין לדריסת רגל באזור. זאת, לאור ההתקרבות של ריאד ובייג'ינג.

בנוסף, אחד המכשולים העיקריים העומדים בפני המשא ומתן בין המדינות, הוא אילו ויתורים ישראל תצטרך לעשות כלפי הפלסטינים בתמורה לקשרים דיפלומטיים עם סעודיה. גורמים אמריקאים וסעודים אמרו כי ישראל תצטרך להציע ויתורים משמעותיים שיקדמו את המאמצים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית.