ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התראיין הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12 והתייחס למשבר המילואים והחשש מפני פגיעה בכשירות צה"ל, ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זה לא אותו איש שהכרתי. נתניהו של לפני עשור היה מגלגל את ראש הממשלה של היום מכל המדרגות".

ברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ עם איראן: לשכת רה"מ במסר ביקורתי לארה"ב
רה"מ צפוי להתארח בכפר הנופש רמות - וזו ההפתעה שמכינים לו התושבים

בפתח דבריו התייחס פרדו למצוקה במערכת הביטחון ואמר: "אני מעריך שכל ארגון במדינת ישראל נמצא כרגע במצוקה לא קטנה. לצערי הרב, הוויכוחים שמלווים את התוכנית המשפטית חדרו לכל בית, לכל מחלקה בצה"ל, לכל יחידה במוסד או בשב"כ. זה נמצא בכל מקום".

הוא הוסיף והתייחס למחאת המילואים בחיל האוויר והסביר כי "בשביל שהטייסים יוכלו לבצע את המשימה נדרש אמון מלא בדרג המדיני. כשטייס עולה לאוויר ואמור לשחרר פצצה למקום מסוים, הוא צריך להיות בטוח ב-100% שהפצצה הזו לא תיפול על חווארה".

פרדו התייחס ללחץ על ראשי מערכות הביטחון והבהיר מהו הקו האדום שלדעתו אסור לממשלת ישראל לחצות: אי-כיבוד פסיקת בג"ץ. "אני מעריך שאם הייתה התנגשות בין הקשבה לבג"ץ לבין הוראה של ממשלת ישראל, שם הייתי מניח את המפתחות", אמר. "על כל נושאי התפקידים היום יש משקולת שלא הייתה מעולם על כתף של ראש ארגון". 

לדברי פרדו, אחרי נאום לוין שבו פירט את סעיפי הרפורמה המשפטית, ניתן היה לדעת כי המדינה תיכנס למשבר. "התפוררות הצבא מעמידה את המדינה בסכנה. ראש הממשלה הזה התיימר להיות הראשון שרואה והראשון שצופה - הוא היה יכול להבין שיכול להיות פה אסון", טען.

כזכור, נתניהו היה זה שבחר בפרדו לתפקיד ראש המוסד. "עבדתי חמש שנים איתו, יש לי מעל 1,500 שעות נתניהו", סיפר. "אפשר היה לראות כבר לקראת סוף הקדנציה שלי כראש מוסד שקורה משהו. נתניהו שאני הכרתי לפני עשור היה זורק את ראש הממשלה הנוכחי מכל המדרגות. הוא היה אומר: 'לראש ממשלה כזה אין זכות לשבת על כס ראש הממשלה'". 

פרדו תקף גם את שרי הממשלה וחברי הכנסת שקוראים לא לציית לפסיקת בית המשפט. "אני לא מאמין שממשלת ישראל, שראש הממשלה נתניהו, יעזו לא לקבל את פסיקת בג"ץ", אמר. לטענתו, הקריאות לא לכבד את הפסיקה הן לא ראויות ולא דמוקרטיות. הוא הוסיף ותקף: "העובדה שנתניהו לא אומר בפה מלא שהוא ימלא אחר פסיקה, זה מעמיד את מדינת ישראל באור לא יפה. שרים וחברי כנסת מתחכמים, ולתפיסתי מפעילים לחץ שדומה קצת למאפיה הסיציליאנית - בתור מגמה לאיים על בג"ץ".

לסיום התייחס פרדו לדיווחים על התקדמות במגעים בין ארה"ב לאיראן בעניין הגרעין ואמר כי אם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יגיע להסכם עם איראן, נתניהו יצטרך "לנשק לו את הרגליים". "מי שמפרק את חיל האוויר ועומד לאבד יכולת - הדבר האחרון שירצה לראות זה את איראן שועטת לגרעין. אם אכן הנשיא ביידן יביא לסטטוס קוו, להקפאה, להפחתה בהתעצמות האיראנית, זה יהיה מבורך - כי מה שאנחנו עושים פה, זה אסון", סיכם.