ראש הממשלה נפגש היום (ראשון) עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירים במטה הכללי וראש המל״ל, לדיון בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו. שר הביטחון, הרמטכ״ל ואלופי צה״ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה״ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. 

תושב רמות: "אנחנו בשיא עונת המנגו, מבקשים שלא יסגרו לנו את הכביש"

כמו כן, נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הביע את הערכתו למאמצי צה״ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים ושלל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה״ל. בהמשך, קיים ראש הממשלה פגישה משולשת עם שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. 

כזכור, גלנט נאם הבוקר מול המתגייסים החדשים בבקו"ם והתייחס למצב בצבא אל מול המשך תהליך החקיקה המשפטית, לצד אזהרות ראשי מערכת הביטחון על חשש לפגיעה בלכידות ובכשירות בצבא. "כולם עוסקים בחיכוך החברתי הקיים היום בארץ, ולדבר הזה אין שום השפעה על תהליך הגיוס ואני שמח על זה. אני עוסק כל יום להשיג פתרון לבעיית הכשירות והלכידות ולא מתעלם ממנה", אמר. 

בנוסף, שר הביטחון ציין כי הערכים הכי חשובים בעיניו הם אמינות ויושר: "זה לפני כל דבר אחר. תמיד תעשו מה שאתם אומרים ותדווחו אמת על מעשיכם". לאחר מכן התחייב בפני המתגייסים: "לא אתן את ידי לכל פגיעה בצה"ל מכל צד, כי צה"ל הוא כלי המגן שלנו". 

שר הביטחון יואב גלנט בבקו״ם (צילום:  אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט בבקו״ם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לקראת חופשתו של נתניהו, שנדחתה למחר, עלו קריאות רבות של תושבי רמות שלא לאפשר חסימות כבישים בשל המפגינים שעתידים להגיע ליישוב.

רפי גוזלן, ממייסדי המושב רמות, שוחח מוקדם יותר ב-103FM והביע את דאגתו נוכח הגעתו הצפויה של רה"מ לאזור: "כרגע אנחנו בשיא עונת המנגו, בשיא עונת התיירות, עם מעל ל-200 צימרים, זו העונה הכי לחוצה ומרוכזת בשנה. 'רמות' מקושרת בכביש אחד שמתפתל מהכינרת ל'רמות' וכביש יחיד בלבד. וכל התנועה כולל התוצרת החקלאית, הכל על הכביש הזה. כל מה שאנו מבקשים הוא שלא יחסמו לנו את הכביש, לא מבחינת כוחות הביטחון וכמון שפנינו גם לארגוני המחאה כי זה ברור מה הולך לקרות. ראינו מה קרה כבר בנווה אטי"ב".

כזכור, במהלך חופשתו בנווה אטי"ב, המחאה נגד הרפורמה הגיעה גם לרמת הגולן עם מפגינים רבים שהגיעו למחות מול ראש הממשלה ששהה באתר נופש במושב. חלק מהמפגינים אף הקימו עיר אוהלים בה ישנו במהלך הלילה.