שר האוצר האמריקאי לשעבר, ג'ק לו, הוא המועמד המוביל לתפקיד שגריר ארצות הברית הבא בישראל, כך דיווח היום (ראשון) העיתונאי ברק רביד בוואלה! על פי הדיווח, בבית הלבן מקיימים בדיקות רקע מקיפות לגבי לו לקראת הגשת מועמדותו באופן רשמי לאישור הסנאט, ככל הנראה כבר בשבועות הקרובים.

"התגובה תהיה דרמטית": שגריר ארה"ב בישראל במסר לנתניהו

כזכור, השגריר היוצא טום ניידס סיים את תפקידו לפני מספר שבועות ועל מחליפו יהיה להתמודד על המשבר הפוליטי והחברתי בישראל לצד המחלוקת בין ירושלים לוושינגטון. סיבה נוספת לתחושת הדחיפות בממשל ביידן, כך לפי הדיווח, היא שבממשל האמריקאי  בכל הנוגע למינוי שגריר חדש בישראל הינה יוזמת הבית הלבן לקדם עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם הסכם נורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל.

מינוי של לו, שכיהן שלוש פעמים כחבר קבינט תחת הנשיאים קלינטון ואובמה ושימש כראש הסגל של הבית הלבן בתקופת אובמה, יהווה איתות ברור מצידו של ביידן לגבי החשיבות שהוא מייחס ליחסים עם ישראל.

ג'ק לו (צילום: REUTERS/Gary Cameron)
ג'ק לו (צילום: REUTERS/Gary Cameron)

לו אמר לעמיתים ששירתו איתו בעבר בממשל אובמה כי הוא מעוניין בתפקיד השגריר בישראל. למרות שעלו שמות של מועמדים נוספים לתפקיד, לו הוא היחיד שבעניינו מקיים הבית הלבן בדיקת רקע מקיפה כחלק מבחינת מינויו ולפי הגשת שמו לסנאט באופן רשמי. בכיר בממשל האמריקאי אמר כי הנשיא ביידן עדיין לא החליט סופית את מי ימנה לתפקיד השגריר בישראל. 

לאורך כהונתו בממשל קלינטון ואובמה הוא גם היה איש קשר מרכזי לקהילה היהודית בארצות הברית. לו, שעבד באופן צמוד עם ביידן בתקופת ממשל אובמה, יביא לתפקיד שנים רבות של נסיון בממשל האמריקני והבנה עמוקה לגבי העבודה מול הקונגרס. בזמן שימש כשר האוצר האמריקאי, לו עבד בעבר מול ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן עם מקורבו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, כשזה כיהן כשגריר ישראל בוושינגטון.

בתפקידיו השונים כסגן שר החוץ, ראש הסגל בבית הלבן ושר האוצר, לו היה עד באופן בלתי אמצעי למערכת היחסים המתוחה בין אובמה לבין נתניהו - גם בנושא הבנייה היהודית ביהודה ושומרון וגם בנושא הסכם הגרעין עם איראן.