ח"כ צבי סוכות הגיע ביום חמישי לכיכר הבימה בתל אביב כדי לקיים מפגש הידברות עם מתנגדי הרפורמה המשפטית, ולטענתו הוא והיועצת שלו הותקפו על ידי מפגינים.

"פגשתי שנאה, קראו לי 'יודונאצית'": היועצת של ח"כ סוכות מתייחסת לתקיפה שעברה

בשיחה עם אריה אלדד ובן כספית ב103FM, התייחס חבר הכנסת להתייחס לקריאות החמורות שהופנו אליו לטענתו. "אני לא חושב שהדבר הזה הוא מייצג", אמר. "הגעתי גם שבוע לפני כן והרבה מאוד פעמים למפגינים שהם נגד הרפורמה, ואני לא זיהיתי דברים שהם קרובים לסיטואציה הזאת. כן יש שנאה אצל חלקים קטנים מבחינה תהומית, אני ראיתי את זה, אבל היא מנתה כמה עשרות ואני לא חושב שזה אירוע שהוא מייצג". 

עוד, הבהיר את העומד מאחורי ועדת החקירה שתדון באכיפה של התנהגות המפגינים שהציע את הקמתה: "אני לא דיברתי על מכות כי אני נגד בצורה מוחלטת. אני חושב שהיה צריך להגיש כתבי אישום והיה צריך לעצור את האנשים שמארגנים חסימות כבישים המוניות כמו שנעשה בעבר במחאות אחרות, ולכן יש פה אכיפה בררנית. כשאני מגיע לעשות שיח בתל אביב אני לא מגיע לשם כתל אביבי אני מגיע לשם כצבי סוכות מהציונות הדתית תושב יצהר ואני אומר לאנשים 'בואו נדבר, אנחנו בסוף עם אחד'". 

אני לא מדבר על לחטוף מכות. אני לא באתי לתל אביב כדי להגיד 'הכל בסדר', כן יש הרבה פערים ודברים שלא מסכימים עליהם. אבל אני חושב שהפחד שחלק גדול מהאנשים שמפגינים נגדנו חוששים מהממשלה הוא לא מוצדק, הפחד לא מוצדק", הוסיף.

צבי סוכות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
צבי סוכות (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בנוסף לכך, התייחס להתבטאות העיתונאי דן מרגלית שקרא למפגינים שמתבקשים להפקיד את נשקם למשטרה, לפנות בג"ץ: "יש עניין של חוק. לקרוא לאנשים אחרים להפר את החוק, אני חושב שזה דבר חמור מאוד. מימין היו המון אנשים שחשבו שקוראים להם להפקיד את הנשק שלא בצדק ואני לא זוכר מישהו שאמר 'אני לא מפקיד'. יש חוק".