מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, פנתה היום (ראשון) פעם נוספת לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיתערב בהתנהלות השר הממונה דוד אמסלם.

חבר מביא חבר? דודי אמסלם חושף: כך ניסה למנות את מקורבו
"אמסלם הסיר אחריות": מנהלת רשות החברות בפנייה דרמטית לנתניהו

רוזנבוים התייחסה למתקפות של השר אמסלם, אשר קרא לה, בין השאר "מופקרת" "אלימה" וטען כי היא מונעת "מיצר נקמה מורעל וארסי". "הכפשות אלו", כתבה רוזנבוים. "לא פוגעות ולא יפגעו בנחישותי למלא את תפקידי. אך העלבת עובדי ציבורי גורמת נזק עצום לשירות הציבורי כולו. כמי שעומד בראש הממשלה אני קוראת לך להורות לשר לחדול מהתנהגות מבזה כלפי עובדי ציבור".

עוד כתבה מנהלת רשות החברות, כי אמסלם ממשיך להימנע מהפעלת סמכויותיו, פרט לתחום המינויים "שכולם מתאפיינים בזיקה פוליטית של המועמדים", היא הוסיפה: "מצב זה פוגע באופן קשה באינטרס הציבורי ומוביל לנזקים קשים לחברות הממשלתיות".

רוזנבוים ביקשה להגיע לכנסת כדי להציג את הדברים "על מלוא חומרתם" בפני מליאת הממשלה.

מכתבה של רוזנבוים מגיע על רקע ריאיון שקיים הבוקר השר אמסלם ברשת ב', אז התייחס לדיווחים אודות ניסיון למינוי מקורבים למשרדו. "לצערי אני לא יכול למנות כל אחד למי שאני רוצה", אמר אמסלם בפתח דבריו ונשאל בשידור האם הדיווח אודות הניסיון למנות את חברו אלי אהרוני, והשיב: "ניסיתי למנות אותו, חבר טוב שלי, היה מ"פ במילואים 30 שנה. איש יקר שאני מכיר טוב, ניסיתי למנות אותו, הוא היה דירקטור בקק"ל מטעם הליכוד ולכן אמרו שיש לו זיקה בגלל שהוא חבר במוסדות המפלגה, ויתרתי אמרתי בסדר".

לאחר מכן, נשאל אמסלם מדוע הוא מתעסק עם מינוי מקורבים, והשיב: "בגלל שזה התפקיד שלי, מתוקף סמכותי למנות דירקטורים. אני מגיש אנשים שאני מכיר, האמת מכיר מהחבר'ה". על דברים אלו אמסלם הותקף באולפן בשל ניגוד עניינים, וענה: "אז אם ככה תגידו לי מה התפקיד שלי. מדובר באנשים טובים".