אחרי הביקור של שר החוץ אלי כהן והשר למסורת מאיר פרוש במולדובה כחלק מההיערכות לאומן, שר הפנים והבריאות משה ארבל הודיע לראש המל"ל צחי הנגבי כי משרדיו לא נושאים באחריות לנושא וכי עליו לתכלל את האחריות מול שרי החוץ ומורשת.  "באוקראינה מתנהלת מלחמה מזה כשנה וחצי וכי גם בראש השנה שעבר לא פעל משרד הפנים בעניין זה ולא היה מעורב בו", ציין השר ארבל במכתבו. 

כאמור, השר כהן דת בביקורו במולדובה עם הנשיאה סאנדו ועם שר החוץ פופסקו בנוגע להיערכות לקראת ההגעה של אלפי מתפללים דרך המדינה, בדרכם לתפילה ההמונית באומן שבאוקראינה, בראש השנה הקרוב, זאת כאשר הטיסה לאוקראינה עדיין אינה אפשרית. "ההגעה הצפויה של עשרות אלפי מתפללים לאומן היא אתגר גדול. בשיחותיי עם הנשיאה ושר החוץ הודיתי להם על הנכונות במציאת המנגנון היעיל והבטוח ביותר עבור אותם ישראלים שיבחרו לעבור דרך מולדובה השנה בדרכם לאומן", מסר השר כהן. 

אלי כהן והנשיאה סאנדו  (צילום: דוברות משרד החוץ)
אלי כהן והנשיאה סאנדו (צילום: דוברות משרד החוץ)

על פי הערכות צפויים עשרות אלפים מהחסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות את אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים רבים נוספים. יש לציין כי במקביל לעבודה במדינות הגבולות, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות באוקראינה, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן למרות מצב המלחמה במדינה.