ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך ביום שישי האחרון שיחה מתוחה עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים בצמרת הצבא ונזף בהם כי הם פוגעים בהרתעה, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 13. על פי הדיווח השיחה הקשה התקיימה לאחר פרסום ציטוטים של מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר בפגישה עם טייסים.

גלנט: "מנסה להשיג פתרון לבעיית הכשירות, לא אתן יד לפגיעה בצה"ל"
בצה"ל מוטרדים ממחאת המילואים? "מתאמצים לשמור את הלכידות והכשירות"

על פי הדיווח, במהלך השיחה גער נתניהו ואמר כי "זה צבא שמשתלט על מדינה" ודרש להכחיש את הפרסום על דברי מפקד חיל האוויר. "אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?". הלוי, לפי הדיווח, השיב: "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת". מלשכת ראש הממשלה נמסר לחדשות 13: "לא הייתה שום שיחת צעקות. גם כשרה״מ מדבר בתקיפות הוא לא צועק, הוא מעביר את הערותיו והנחיותיו בצורה עניינית".

מוקדם יותר היום נועד נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון והשר גלנט בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו. שר הביטחון, הרמטכ״ל ואלופי צה״ל הציגו לראש הממשלה את תמונת המצב באשר לכשירות וללכידות בצה״ל וציינו את הפעולות הנעשות בשטח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. 

כמו כן, נמסר מלשכת רה"מ כי נתניהו הביע את הערכתו למאמצי צה״ל לשמור על כשירות, מוכנות ולכידות, ואת הערכתו למשרתים בסדיר ובמילואים ושלל את התופעה של שירות מילואים על-תנאי. כל משתתפי הדיון הסכימו כי יש להותיר את המחלוקות הפוליטיות מחוץ לצה״ל.