חבר הכנסת אליהו רביבו (הליכוד) יצר מתווה לגבי הוועדה לבחירת שופטים ולפיו הוועדה תישאר בהרכבה הנוכחי כשמקביל תוקמנה שני ועדות איתור בראשות שר המשפטים והנשיאה שתבאנה שלושה  מועמדים - שמתוכם הוועדה המקורית תחויב לבחור אחד. 

הנשיאה חיות הודיעה לשר לוין: זה נציג העליון בוועדה לבחירת שופטים
יש נציג לקואליציה בועדה לבחירת שופטים; עכשיו מגיע האולטימטום של לפיד

ח"כ רביבו שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM והתייחס למתווה: "בחודש מרץ האחרון סיימתי לכתוב מתווה שחי בועט ונושם על שולחנות הפוליטיקאים. המתווה בא לבשר בשורה ענקית, בעת הזו זה מה שנכון לעשות. עם כל הצניעות, זה משהו רציני יותר מגיבוש של אמירה כזאת או אחרת. הכותרת של המתווה אומרת שכל מה שמבהיל את הצד הליברלי יותר, וכל מי שיוצא החוצה להפגין ולא מתוך אג'נדה שצריך רק להחליף את ממשלת הימין - המתווה הזה יודע לשמור על הוועדה כפי שהיא, בהרכבה הנוכחי ובאותו יחס בחירה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

חבר הכנסת רביבו עוד ביקש להסביר כי "אנחנו נקים שתי ועדות איתור: אחת בראשותו של שר המשפטים עם נציגות לאופוזיציה ולבית המשפט העליון, ואחת בראשות נשיאת העליון שהרציונל הוא אותו רציונל עם שינוי של זכות וטו ליושב ראש האופוזיציה. כל אחת ממליצה על שופט אחר והתקנים יתחלקו באופן הדדי".

בהמשך, ציין: "הם יצטרכו לחלק ביינים את התקנים הפנויים שעומדים לרשותם ואז פעם אחת יושב ראש האופוזיציה ייבחר ופעם אחת נשיא העליון, או שהם יצטרכו להגיע להסכמה לעניין בחירת השופטים. המתווה הזה בא ואומר, אף צד לא מוציא עין לשני, אנחנו יודעים לחיות בהבנה ובשיח מכובד והדדי, כשכל צד מביא לידי ביטוי את האג'נדה השיפוטית שהוא מאמין בה". 

כי "המנגנון שבניתי נתן מענה שוויוני שראשי האופוזיציה לא רק הסיכמו לו, אלא בירכו עליו. רצה הקדוש ברוך הוא שאחרי ששמרתי את המתווה הזה בכספת חמישה חודשים, אתמול בערב הוא דלף כששר המשפטים נמצא באולפן טלוויזיה בערוץ 14. הוא נשאל על המתווה ואני מודה לו על ההכרה והערכה שהוא הביע. כשישבתי לכתוב את המתווה, הסתייעתי בבכירי המשפטנים במדינת ישראל וקיבלתי ברכת דרך מקצועית", הבהיר. 

לסיכום, אמר: "הסיכוי להצלחה תלוי באומץ שיש לראשי האופוזיציה לבוא ולומר - אני לוקח בחשבון שיש מחיר שצריך לשלם ויכול להיות שהסקרים פחות יחמיאו לי, אבל החלטתי לא להתמכר אליהם ולעשות את מה שטוב למדינת ישראל. יכול להיות שאנשי המחאה יגדפו אותם כי זה משבש את האג'נדה שלהם להפיל את ממשלת הימין, אבל בעת הזאת זה מה שצריך לעשות".