חבר הכנסת חילי טרופר, לשעבר שר התרבות והספורט מטעם המחנה הממלכתי, שוחח עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm והתייחס למתווה של חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד סביב הוועדה לבחירת שופטים, ולמשבר העמוק בחברה הישראלית. 

ח"כ מיש עתיד בווידוי מפתיע: "אשמח מאוד שנתניהו יציע ממשלת אחדות"

לדבריו, "אני מכבד מאוד את רביבו ואת כל מי שמתאמץ כדי להוציא את ישראל מהקרע הנורא. היו לנו על זה דיונים, דיברנו על זה בינינו ויש עוד הרבה שאלות. כל מה שיכול לחלץ את ישראל מהמבוי הסתום יהיה מבורך, אבל יש פה עוד הרבה שאלות שצריך לדון עליהן. אני זהיר במילים שלי, ההצעה היא בסך הכל מוכרת, היו לה כמה גרסאות - האם היא יכולה להידון כמו ההצעות האחרות בחדרים? כן. יש הרבה מאוד הצעות, אני חושב שמה שחסר זה ההחלטה של נתניהו להעדיף את טובת המדינה על טובת ההישרדות הפוליטית ומוכן לעמוד מול לוין ובן גביר". 

בהמשך, עוד טען חבר הכנסת טרופר כי "לא נראה לי שידיו של לוין נקיות במובן הזה של המשא ומתן. איך אפשר לקחת ברצינות מישהו שאומר בטלוויזיה 'בוא אליי עכשיו'? ככה מנהלים משא ומתן? ככה עושים הידברות? אנחנו רוצים הידברות אמיתית, אבל אם כל פעם שאנחנו מתקרבים למשהו בסוף נתניהו חוזר לבן גביר ולוין ומקבל מהם וטו, אז חבל על הזמן. ברמה האישית אני מכבד את יריב לוין, אבל אני מסתכל על חצי השנה האחרונה ורואה שבמהלכה הוא ניסה לקדם בכל דרך ובאופן חד צדדי את המהלכים שלו. בעיניי המעשים טובים מהמילים היפות". 

והבהיר: "בסוף, יש ראש ממשלה בישראל, קוראים לו בנימין נתניהו והאחריות העליונה היא עליו - הוא צריך לקבל את ההכרעה. מה שקרה באותו היום בכנסת, סביב ביטול עילת הסבירות, לי זה לא היה חדש, אבל זאת הפעם הראשונה שהמצלמות קלטו את זה. ראיתם את שר הביטחון מתחנן, אפילו את דרעי ואת סמוטריץ' מבקשים ומנסים למצוא משהו כדי לרכך, אבל נתקלים בקיר של לוין ובן גביר. כל מדינת ישראל ראתה את הדבר הזה, זאת הסיטואציה. מי שמונע את כל מהלך הסכמה זה יריב לוין ואיתמר בן גביר. עכשיו נתניהו צריך להחליט האם הוא ממשיך לתת להם את הכוח הזה או לא".   

לסיום, ציין הפוליטיקאי כי "אני אף פעם לא מרים ידיים. אין לנו את הפריבילגיה לעשות זאת. אלה רגעים קשים עבור כל מי שמאמין בהידברות - הרי אחים אנחנו. האם יש עוד תקווה? אני לא מכיר אופציה אחרת מלבד להמשיך לנסות. ליבי נשבר בחודשים האחרונים, אבל לא ברמה שאני ארפה את ידיי". 

עריכה: דוד זבולוני 103fm