ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אתמול עם צמרת מערכת הביטחון ושר הביטחון יואב גלנט לדיון באשר לכשירות וללכידות בצה״ל סביב המתיחות הביטחונית והמחאה נגד הרפורמה המשפטית.

נתניהו האשים: "אתם פוגעים בהרתעה" - וכך השיב הרמטכ"ל
משבר הכשירות בצה"ל: "מדינת ישראל יכולה להיתפס עם המכנסיים למטה"

ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) שוחח הבוקר (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM ותקף: "אנחנו לא במדרון, אנחנו כבר בתהום, אנחנו בהתפרקות. זו חבורה משיחית קיצונית מאפיונרית שהשתלטה על המדינה הזאת לוקחת את נתניהו באף ומובילה אותו למקומות הזויים, מפרקת לנו את הצבא מפרקת לנו את החברה מפרקת לנו את הכלכלה. יש כאן ממשלת חורבן שהחליטה לשנות את מה שהיה פה ב-75 שנים האחרונות. היא החליטה לעשות את ההפיכה הזאת כמו שעשו במדינות בעולם, היא ניצלה את המצב הדמוקרטי, והיא שינתה את החוקים בצורה כזאת שהיא הפכה מדינה דמוקרטית למדינה דיקטטורית". 

"קם העם שהיה ישנוני בשנים האחרונות, ואמר עד כאן. מה זה הדבר הזה? זה הפיכה, אתם עושים הפיכה שלטונית. זה לא יקרה, זה לא עם של אהבלים. ראש הממשלה ההזוי הזה עשה לנו נזק מכל אויבנו בשנים האחרונות הוא צריך להבין שהוא הלך רחוק מידי בעקבות הקיצוניים - זה לא יכול ללכת ככה, אם הם לא יתעשתו לא תהיה כאן מדינה", הוסיף.

עוד הסביר את ההקשר של החקיקה לפעולות צה"ל בשטח: "ברגע שהמערכת הזו לא תהיה, ברגע שהאמון נסדק זה הדבר החמור ביותר, אף אחד לא יהיה מוכן לעשות את זה. האם טייס שצריך להוריד פצצה של טון והוא יודע שיש שם משפחה, ואם הוא לא ידע שזה מאושר בחוק הוא לא יעשה את זה, תחשוב מה יש להם על הכתפיים, זה לא משנה אם זה טייס, או איש שיריון, או איש שב"כ. מה שאתה יודע זה שאנחנו במדינה דמוקרטית, ובית הדין בעולם מסתכל על בית הדין בישראל ויודע שהמערכת השיפוטית מפקחת על זה".