ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) למקרי הדרת הנשים באוטובוסים שפורסמו בשבוע האחרון ומסר כי "מדינת ישראל היא מדינה חופשית, שבה אף אחד לא יגביל מי יעלה לתחבורה ציבורית ולא יכתיב איפה היא או הוא ישבו. מי שעושה זאת עובר על החוק וצריך לתת על כך את הדין".

"אמר שאנחנו ערומות": נהג אוטובוס הורה לנערות להתכסות ושלח אותן לחלק האחורי
"זה קו של בנים": נערה סורבה לעלות על קו אוטובוס באשדוד
נהג דן סירב לענות לנוסעת קשישה ניצולת שואה בשל היותה אישה

כאמור, הדברים מגיעים לאחר שהתעוררה סערה ציבורית בעקבות מקרה בו נהג אוטובוס דרש מנערות בנות 15 להתכסות ושלח אותן לשבת מאחור בגלל נוכחות חרדים. גילי רפפורט, אמא של שקד שהייתה על האוטובוס וחברת הנהלה 'בונות אלטרנטיבה' הגיבה לאירוע החמור בריאיון בריאיון לליאת רון ברדיו צפון ואמרה "שקד וכל חבורת הנערים בסדר גמור, הם הגיעו בסופו של דבר לחופש שלהם בכנרת". 

"פנינו להגיש את התביעות הנדרשות ולא נעבור על זה בשתיקה"

היא המשיכה וספרה על שארע: "הם תכננו טיול לכנרת, יש שני הורים מלווים שנסעו ברכב, הם עלו על אוטובוס מאשדוד לכפר תבור, נהג האוטובוס ביקש מהבנות להתכסות, יש לו שמיכות שהוא הכין מראש. היו להם לונגים לכנרת אז הם התכסו עם הלונגים של עצמם. הלכו כל החבורה מאחורה, הבנים מתבקשים לעבור קדימה והבנות מאחורה. אנחנו גאים באיך שהם תפקדו.

"הם התקשרו אליי ואמרו אין לנו דרך אחרת להגיע לכנרת, ואנחנו רוצים להגיע מה אנחנו עושים? הם בהחלט בהפסקת התרעננות התעמתו עם הנהג והם החליטו שהם לא יענשו ויגיעו לחופש שהם חיכו לו, במלחמה הם ניצחו הם היו חזקים. כשהם הגיעו לכפר תבור חיכתה להם משמרת תמיכה מארגון בונות אלטרנטיבה, ולקחו אותם לכנרת שיגיעו לחופשה שהם כל כך חיכו לה, אנחנו נגיש תביעה אזרחית ופלילית, אנחנו פנינו להגיש את התביעות הנדרשות ולא נעבור על זה בשתיקה".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה בתגובה: "אין מקום להדרת נשים בישראל, לא בתחבורה הציבורית ולא באף מקום אחר. מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית שאיננה מקבלת אפליה על רקע מגדרי. כל ניסיון להדרה ברכבת, באוטובוס, במטוס, או בכל אמצעי תחבורה אחר - ייתקל בתגובה קשה. חובתנו לשמור על כבוד האדם באשר הוא, וכמובן על כבודן של נשים - על אחת כמה וכמה במרחב הציבורי. הנחיתי את אגף התחבורה הציבורית של המשרד לפעול על מנת שמקרים אלו לא יחזרו. אם נתקלתן באפליה בתחבורה הציבורית, אל תהססו לדווח לנו".

מחברת "נתיב אקספרס" מסרה בתגובה: "למדנו על אודות פרטי המקרה מפניות התקשורת, ובכוונתנו לברר באופן יסודי את העובדות אל מול חברת קבלן המשנה שביצעה עבור נתיב אקספרס את הנסיעה הזו, ולנקוט בכל הצעדים הנדרשים בניסיון נחוש למנוע הישנות מקרים שכאלו. עם זאת, ותחת ההסתייגות שטרם קוימה בדיקה יסודית, ייאמר כבר כעת כי ברמה העקרונית נתיב אקספרס מוקיעה בכל פה התנהגות המדירה או פוגעת בנוסעים כלשהם על רקע מין, גזע, לאום או אופן לבוש, ואינה נכונה להשלים עם תופעות (נקודתיות וחריגות ככל שיהיו) מעין אלו שתוארו על ידי הכתב".