מקרי הדרת הנשים באוטובוסים: חברת הכנסת מירב בן ארי שוחחה היום (שני) עם אריה אלדד ובן כספית בתכניתם ב-103FM, והתייחסה לדבריו של חבר הכנסת שטרן, שהודיע כי אם נתניהו יציע ל'יש עתיד' להצטרף לממשלה, ידון בכך. "אני יכולה להגיד שהוא ביטא את העמדה האישית שלו, זו לא העמדה של המפלגה. בשבועיים האחרונים לפיד מתראיין כל יום ומבהיר במדויק שאין מה לדבר, ושאנחנו לא שותפים של נתניהו ולא נשתתף בשום ממשלה של נתניהו, נראה לי שכל חברי הכנסת האחרים אומרים את זה בצורה ברורה", טענה. 

ח״כ שטרן מיש עתיד קרא לממשלת אחדות - במפלגה לא אהבו את זה
נתניהו האשים: "אתם פוגעים בהרתעה" - וכך השיב הרמטכ"ל

עוד הוסיפה: "לא חטפו את נתניהו, אלה השותפים שהוא בחר ודרבן שיצביעו להם, כל מה שהוא עושה, הוא עושה זאת על דעת עצמו, הוא ידע מי הם ביום שהוא בחר אותם לממשלה הגרועה הזו, ואני לא צריכה להציל אותו. אני לא אציל את ממשלת החורבן הזו שמביאה על עצמה את הנזק יום יום. יש ראש ממשלה, יש שרים, לצערי זו הממשלה ואני מאוד מקווה שהיא תיפול, אין לי שום מטרה לתת יד לנתניהו או לאחד מהשותפים שלו".

כמו כן, התייחסה למקרים האחרונים, שבהם נשים הודרו מאוטובוסים, וביקרה חלק מהגורמים בקואליציה: "זה מאוד מדאיג אותי ואפילו לא משעשע, מה חשבו שיקרה? דברתי עם נשים ואמרתי להן 'תבינו, אם לא תצביעו למפלגות שיש בהן נשים, למפלגות ליברליות, זה יקרה. בואו לא נהיה תמימים, גם בממשלות אחרות היו קשקושים על שלטים של נשים, והייתה חיילת בבית שמש שירקו עליה, אבל האינטנסיביות והחוצפה של הנהג לדבר איתן על דמוקרטיה – זה הכול תוצאה של הממשלה הזו". 

נתניהו על הודעת פיץ', עומר מירון / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ (צילום :עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ)

"מה חשבו שיקרה? שהכול ישמר? שזכויותיהן יהיו כמו שהן? לא. נשים שהיום מהוות 51% מהאוכלוסייה, לא נמצאות במוקדי מקבלי ההחלטות, לא סופרים אותן. יש לזה השלכות גם באווירה הציבורית. בסוף ממשלה שלא מקדמת נשים ונשים הן לא חלק מסדר היום שלה, וזה לא מעניין אותה. אין מנכ"ליות במשרדי הממשלה, הנשים נעדרות מהשיח הציבורי, ויש לכך השלכות ברורות", הוסיפה. 

סייעה בהכנת הכתבה: עינב אורגד, 103FM.