הבוקר (שני) התקיימה ועדת הכלכלה של הכנסת אשר עסקה בביטול ההטבה שהבטיחה שרת התחבורה מירי רגב, ולפיה אזרחים ותיקים ייסעו בחינם בתחבורה הציבורית. במהלך הועדה, עימות חריף פרץ בין יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן, לבין מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן. 

משרד החקלאות על תמותת התרנגולות: "שהו בלולים מיושנים בלי בקרת אקלים"
לאחר דברי שטרן: ביש עתיד מתייחסים לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות
 
ח”כ דוד ביטן, אשר עמד בראש הועדה, דרש לדעת מתי נסיעות החינם לאזרחים הוותיקים ייכנסו לתוקף והעלה טענות לפיהן בלימת עליית המחירים לכלל התחבורה הציבורית באה על חשבון האזרחים הוותיקים.

במהלך הוויכוח עם מנכ"ל משרד התחבורה, קרע ביטן את הצו שדוחה את עליית המחירים בתחבורה הציבורית, קרא "זו עבודה בעיניים" ואמר שהדחייה נעשתה בין השאר על חשבון הטבה שהבטיחה שרת התחבורה מירי רגב לנסיעות חינם לאזרחים הוותיקים. 

בתגובה, אמר בן זקן "אתה יכול לקרוע עוד דפים ועוד דפים, זה לא נכון היו"ר". המנכ"ל דחה את טענותיו של ביטן ואמר כי "רגב בלמה את עליית המחירים מתקציב ייעודי ולא על חשבון האזרחים הוותיקים. טענות אלו הן חסרות ביסוס וגורמות תסכול בקרב האזרחים הוותיקים לחינם".

משרד התחבורה ומשרד האוצר סיכמו שהרפורמה תתבצע בשתי פעימות, כאשר שבראשונה זכאי ביטוח לאומי ובעלי מוגבלויות יהיו זכאים להנחה של 50% בכל נסיעה; צעירים בגילאי 18-26 ייהנו מהנחה של 33% על מחיר החופשי-חודשי; תושבי הפריפריה ויישובים ברמת סוציו-אקונומי 1-5 ייהנו מ-50% הנחה על חופשי-חודשי ואזרחים ותיקים (גברים מגיל 67, נשים מגיל 62) יזכו להטבה של כ-50% על כל נסיעה. אזרחים מעל גיל 75 יהנו מהטבת נסיעה חינם בכל קווי התחבורה הציבורית.

בפעימה השנייה, יורחבו הטבות הנסיעה בקרב האזרחים הוותיקים שיזכו לנסוע בחינם בשלל אמצעי התחבורה הציבורית וגם ההטבות יורחבו לכל המגזרים.