ברקע המתקפות על הרמטכ"ל: ראש הממשלה בנימין נתניהו הוציא הודעה הערב (שני) בה לא גינה את המתקפה כלפי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, בין היתר מידי בנו יאיר נתניהו, וכן שרים נוספים בממשלתו. 

בהודעתו מסר נתניהו: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירי צה״ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב". 

יאיר נתניהו שיתף פוסט נגד הרמטכ"ל: "הכושל בתולדות צה"ל" - כך השיב גלנט

לאחר הודעתו של ראש הממשלה, אמר יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ: ״אני מכיר את כל מפקדי צה״ל הבכירים, כולם היו בני, שירתו תחתי כשר הביטחון, אני מכיר את כל המטה הכללי, כמות ההתקופות שהם חוטפים עליהם היא בלתי קבילה. הרמטכ״ל, שהוא מטובי בנינו, מאמיצי לוחמינו, מתארים אותו בתיאורים שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהם ובעיני זה חמור ביותר וזו פגיעה מאוד משמעותית".

"ובדיוק כמו שאנחנו במחנה הממלכתי קוראים לאנשים להמשיך לשרת ולהתנדב, ולהשאיר את המערכת הצבאית מחוץ לוויכוח הפוליטי, אנחנו גם דורשים מראש הממשלה לא לאפשר את המתקפות נגדה, וזה לא רק ״הבן של״ שמרשה לעצמו לתקוף בטוויטר, אלא זה מגיע גם מצד שרים בממשלת ישראל שתוקפים את המערכות שהם עצמם אמונים עליהם והפגיעה בצה״ל היא חמורה מאוד. טוב היה עושה ראש הממשלה, אם היה מבין את המצב ועוצר את תהליך החקיקה והפגיעה בצבא, ומתמקד בביטחון ובניית הצבא והצרכים הביטחוניים. בין אם זה מול איראן או מול מקומות אחרים", הוסיף.

בני גנץ (צילום: מארק ישראל סלם)
בני גנץ (צילום: מארק ישראל סלם)

כאמור, הודעתו של רה"מ מגיעה לאחר סדרה של התבטאויות בוטות כלפי הרמטכ"ל מצד חברי ממשלתו. בין היתר, בנו יאיר נתניהו שיתף היום בחשבון הפייסבוק שלו פוסט נגד הרמטכ"ל שכתב חבר רשימת הליכוד, ארז תדמור. בפוסט, אותו מאוחר יותר מחק, נכתב "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונאים רא"ל הלוי, במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט השיב לדברים אלו בגיבוי חד משמעי לרמטכ"ל: "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל".

מנגד, ח"כ טלי גוטליב תקפה: "רמטכ״ל שדואג לעם ישראל לא ידבר בתקשורת על פגיעה בכשירות צהל, שהרי הוא מדבר ישירות לאוזני אוייבינו. דברי ההפחדה והתבהלה של הרמטכ״ל מטרתן להחליש את ממשלת הימין ולחזק ולעודד את אנשי המחאה. הכל פוזיציה! הכל!". 

כוח קפלן מסר על תגובת נתניהו שלא מגבה את הרמטכ״ל: "העובדה שנתניהו בוחר שלא לגנות את המתקפה על הרמטכ״ל מראה לציבור שהוא אינו נמצא בכשירות לתפקידו. הוא במילותיו נותן אור ירוק למתקפה על הרמטכ״ל. אם נתניהו יוביל קמפיין וינסה להדיח את הרמטכ״ל - ייראו בישראל מראות שלא נראו לעולם. לא נאפשר לנתניהו לחסל את ישראל".