איל בן ראובן, אלוף במיל' וחבר תנועת מפקדים למען ביטחון ישראל, התראיין הבוקר (שלישי) בתכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM ושוחח עם יואב מינץ בנושא תפקודה של הממשלה הנוכחית על רקע משבר הכשירות בצה"ל והמתקפה על הרמטכ"ל הרצי הלוי מצד שרים בליכוד. 

המשבר בין צה"ל לממשלה: "נתניהו מסכים בשתיקתו עם בנו"

לדבריו: "אנחנו במדינה במצב חסר תקדים שלא היה כדוגמתו, מכל הכיוונים. ממשלה לא מתפקדת, למעט נושא אחד, להילחם נגד אזרחי המדינה. התוצאה של זה: מתקפה מטורפת, הזויה, מכוערת כל מילה וכל מיני ניבולי פה כדי לדבר על הרמטכ"ל שנמצא במצב הקשה ביותר שהיה רמטכ"ל במדינת ישראל, כשמעליו יש ממשלה לא מתפקדת, ולא רק שלא מתפקדת אלא פועלת בצורה של ניבולי פה, של כיעור של פגיעה בביטחונה הלאומי של מדינת ישראל".

עוד הוסיף בהמשך הדברים: "אני אלוף במילואים, שירתתי 35 שנים בצבא, 10 שנים במילואים, ראיתי ימים טובים, ימים טובים פחות. מעולם לא הייתי כל כך מודאג ממצבו של הביטחון הלאומי של ישראל וממצבו של צה"ל באשר לכשירותו ולאן הדבר הזה מוביל. אנחנו בתהליך של התרסקות, צריך להבין את זה. המצב היום הרבה יותר חמור ממה שהיינו לפני מלחמת יום כיפור בתחילת המלחמה. הרבה יותר חמור, מהסיבה הפשוטה שאז עמדנו מול אויב חיצוני. הייתי ילד בן 19 אבל היו מעלינו מפקדים אנשי קבע ומילואים. רצנו למלחמה בכל הכוח ומה הוביל אותי להיפגע בטנק ולאבד את הצוות שלי, ולרוץ לטנק אחר ושוב להיפגע. זה היה הסיפור של החיילים של האנשים". 


"היום אנחנו בסיטואציה הפוכה, של ממשלה שגורמת לאנשים לרוץ ריצה הפוכה, מהצבא החוצה!", הדגיש. "לא להתנדב, לא לבוא למקום שהם פשוט לא מאמינים ולא יכולים לשמוע את מה ששומעים בימים האחרונים. אנחנו שומעים ראש ממשלה שמורה למפקדי הצבא לשקר! שישקרו לו לגבי מצב הצבא. אני מכיר את מפקד חיל האוויר, משכמו ומעלה! עומד מול טייסיו ואומר להם שהמצב איום ונורא. מה הוא רוצה ראש הממשלה? הוא מתקשר ביום שישי בערב לרמטכ"ל ונוזף בו מפני שהם אומרים את האמת לציבור! הוא לא מכנס את הקבינט כי הוא לא רוצה שהקבינט ישמע את המציאות. והוא מבלה ברמות וסוגר חצי צפון..."


"היום מצוטט בכיר בשירות הציבורי שהמטרה של נתניהו זה הרמטכ"ל. האם נתניהו רוצה לראות הרמטכ"ל עוזב את התפקיד?", נשאל. על כך הגיב: "לא יודע להגיע לך מה רוצה ראש הממשלה. אני יודע דבר אחד: ראש הממשלה הזה רוצה להימלט מאימת הדין מעליו על פי חוקי המדינה. מזה הוא רוצה להימלט ומכן לשרוף את המדינה, כנראה לשרוף את הרמטכ"ל, כנראה לשרוף עוד הרבה מערכות אחרות שלא מתפקדות. הוא כבר שרף את הכלכלה. כבר שרף כל כך הרבה מערכות שייקח הרבה שנים לתקן אותן. בעוד חודש יהיה בג"צ על החוק ההזוי הנורא של ביטול עילת הסבירות. אם 15 שופטים יחליטו הנחיה שהחוק איננו מקובל, וראש הממשלה וסביבתו יודיעו שהם לא מצייתים לפסיקת בג"צ, מדינת ישראל בשלב זה תהיה במשבר חוקתי והיא מתרסקת. אין צבא העם! עוד חודש".


כמו כן, הוסיף: "שר הביטחון יואב גלנט הוא הדמות השפויה, אבל המאכזבת לכל אורך הדרך ולא לוקח אחריות לנער ממש את המערכת את השולחן שהוא יושב מסביבו. אין לי ספק שהוא רואה את השולחן ואיך אנשים מדברים על הצבא, אני מצפה מיואב גלנט, להגיד את דברו: 'אני בדבר הזה לא מתפקד, אני מתפטר מתפקידי" ואני אומר לו את הדברים בצורה הכי ברורה: 'יואב צא לדרך. יש לך אחריות'. רמטכ"ל לא צריך להתפטר, כי רמטכ"ל יש לו אחריו לצבא. המצב הוא בלתי נסבל".


בהתייחס למותו הטרגי של החייל לוחם יהל"ם באימון סיכם: "צריך לחכות למח"ט 679 שקיבל על עצמו לבצע את ועדת החקירה. יש לי רק נתונים מהתקשורת שהחיילים האלה לא התאמנו בחום הגדול, 3 ימים קודם. הם יצאו לאימון בלילה. יחידת יהל"ם היא יחידה מצוינת, כל התנאים מורים על כך שלא בוצעו תקלות איומות ונוראות, ועם זה הלך לנו חייל וזו טרגדיה איומה. אני רוצה לשמוע את החקירה הפיקודית, נורא ואיום מה שקרא, ליבי עם המשפחה וכל מה שקרה ואני עם המשפחה השכולה אבל מאד מודאג ממה שקורה למדינה ולצה"ל. אנחנו חייבים להתעשת ומשהו צריך לקרות פה. אחרת אנחנו הולכים לקראת אסון והאויבים שלנו מחככים ידיים בהנאה".