השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם התראיין היום (שלישי) לגל"צ, ותקף בחריפות את תופעת הסרבנות בצה"ל. 

משבר הכשירות בצה"ל: "אני מצפה מיואב גלנט להגיד: 'אני מתפטר מתפקידי'"
שר מעוצמה יהודית: "יחד עם האהבה לצבא, לפעמים צריך לתת ביקורת"
 
כזכור, ראש הממשלה נתניהו נועד בתחילת השבוע עם שר הביטחון, הרמטכ״ל, בכירים במטה הכללי וראש המל״ל, לדיון בנושא מוכנות צה״ל למשימותיו. בפגישה, הנחה ראש הממשלה לשמור על כשירות ומוכנות צה״ל בשגרה ובחירום לכל אתגר. 

על שאלת הפגיעה בכשירות הצבא אמר אמסלם: "נסראללה עושה את החשבון, יכול להיות שבעקבות זה שהוא ידע את המידע - נקבל טילים על תל אביב". בנושא אי ההתייצבות לצה"ל אמר: "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". בהמשך דבריו, הוסיף: "ראש השב"כ צריך לעצור את אהרון ברק, אהוד ברק ודן חלוץ - הם צריכים להינמק עד סוף חייהם". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כוח קפלן בתגובה לדברי אמסלם: "אמסלם הוא שאוויש בקמפיין של ביבי נגד צה״ל. מדובר בהסתה חמורה נגד צבא ההגנה לישראל ומפקדיו, המשך ישיר לקמפיין ההסתה נגד השופטים ואי הציות לפסיקה שמוביל להרס המדינה. ראש ממשלה שמנהל קמפיין נגד צבא ההגנה לישראל ונגד מערכת המשפט לא כשיר לכהן בתפקידו".

שר הביטחון יואב גלנט: "פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ״ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה״ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "מפקדי צה״ל ולוחמיו אינם מורדים, הם פטריוטים ישראלים מופלאים ששומרים עלינו בחיים, אבל איך הייתם קוראים לשר שמשימת חייו היא לשסע את המדינה, ללבות שנאה ואלימות וגזענות, להשחית את המנגנון הציבורי בג׳ובים למקורבים ולהוביל אותנו למלחמת אחים? אם זו לא מרידה ובגידה במדינה, אז מה כן?"

הנשיא יצחק הרצוג: "אני מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה״ל ומפקדיו בימים האחרונים. אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה״ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ״ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו".