חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי) תקף היום בציוץ בטוויטר את שר האוצר סמוטריץ' (הציונות הדתית) על הדרך בו הוא ושאר חברי הקואליציה בוחרים, לשיטתו, להעביר את הרפורמה המשפטית. בדרך הוא השווה אותו לח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ותקף את האופן שבו התבטאה בעבר כלפי הרבנות הראשית. 

כהנא כתב: "לתת לסמוטריץ' ובן גביר להוביל רפורמה משפטית, זה כמו לתת ליוליה מלינובסקי לקדם בכנסת רפורמה בשירותי הדת. אחרי שנים שמפלגת ישראל ביתנו מצטיירת כמפלגה שמרבית עניינה זה מלחמה ביהדות, אחרי שיוליה מלינובסקי מתראיינת ואומרת דברים בסגנון "נכנס באמא של הרבנות הראשית", זה בכלל משנה שבפועל היא פעלה בצורה עניינית? זה בכלל משנה שהיא הצליחה להכניס לרפורמה כמה דברים שרק מחזקים את הרבנות? לא.., עובדתית זה כנראה לא משנה". 

בתגובה, מלינובסקי לא נשארה חייבת וענתה לו: "כשרפורמת הכשרות שרשומה על שמך הגיעה לוועדה לשירותי דת בראשותי, היא הייתה מלאת חורים כמו גבינה שוויצרית וזה בלשון המעטה. כשנכנסנו לעומק הדיונים על הרפורמה, גיליתי שלך, כשר אין מושג בפרטיה ולא היית מודע לאיך העסק הזה בכלל עובד בפועל. יתרה מכך, לא הגעת אפילו לדיון ועדה אחד על הרפורמה. בסופו של דבר אני זו שהסברתי לך מה יש ומה אין בנוסח החוק". 

ח"כ מלינובסקי אף אמרה: "אתה מתן, היית מפוחד, פחדת מלקבל החלטות וניסית כל הזמן לרצות את כולם ובסוף ברפורמת הכשרות אני זו שדפקתי על השולחן וקיבלתי את ההחלטות".

ח"כ יוליה מלינובסקי תקפה את החרדים. גפני השיב: "אנטישמית". צילום: ערוץ כנסת

מלינובסקי סיכמה: "הפוסט יפה הנפש שכתבת הוא התנשאות, יוהרה, הטפת מוסר, צדקנות והוא מאפיין את ההתנהלות המנותקת שלך כשר שכל מה שעניין אותו זה לככב על מסכי הטלוויזיה ולאיזה כתב הוא מדליף, מה שמאוד אפיין את מפלגת ימינה ז"ל שכולה התנהלה בדיוק באותה צורה ולכן הקואליציה הקודמת נפלה". 

"אגב, הזכרת במונולוג שלך את ישראל ביתנו, אז ממה שאני שמעתי, בזמן הבחירות האחרונות דווקא מאוד רצית להיכנס למפלגה ולהיות חלק מהרשימה".