ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הודיעו היום (שלישי) שהם עובדים בשיתוף פעולה ונותנים גיבוי מלא לרמטכ״ל ולקציני צה״ל כדי להבטיח את ביטחון המדינה ואזרחיה. נתניהו וגלנט דחו כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, וגיבו את מפקדי וחיילי צה״ל.

במערכת הביטחון נערכים להסלמה מול הדרג המדיני ונתניהו
ראש אמ"ן לשעבר מדגיש: "נסראללה מחפש תירוצים, הוא חייב את ישראל"

כזכור, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שיתף האתמול בחשבון הפייסבוק שלו פוסט שבו נכתב "אל תסתנוור מהכותרות בעיתונאים רא"ל הלוי, במבחן ההיסטוריה, כשהערפל יתפזר והאבק ישקע, אתה מר הלוי תיזכר כרמטכ"ל הכושל וההרסני בתולדות צה"ל ומדינת ישראל". שר הביטחון יואב גלנטהשיב: "הרמטכ״ל רא״ל הרצי הלוי הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה״ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ״ל הלוי מוביל את צה״ל".

בנוסף, השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם התראיין היום לגל"צ, ותקף בחריפות את תופעת הסרבנות בצה"ל, "נסראללה עושה את החשבון, יכול להיות שבעקבות זה שהוא ידע את המידע - נקבל טילים על תל אביב". בנושא אי ההתייצבות לצה"ל אמר: "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". בהמשך דבריו, הוסיף: "ראש השב"כ צריך לעצור את אהרון ברק, אהוד ברק ודן חלוץ - הם צריכים להינמק עד סוף חייהם".

שר הביטחון יואב גלנט נואם בפניי מתגייסים (צילום :טל לב רם)

בצל הביקורת החריפה מצד גורמים בממשלה על בכירים בצה"ל, גורמים בכירים במערכת הביטחון מסרו היום ל"מעריב" כי ההתנהלות של חברים בממשלה גורמת להפקרות ופגיעה בביטחון המדינה. בצה״ל לא מתייחסים באופן רשמי למתקפות האחרונות של שרים בממשלה על בכירי הצבא, אבל מאחורי הקלעים התחושות במטה הכללי קשות מאוד.

במערכת הביטחון מאוד לא אופטימיים ונערכים להסלמה נוספת במצב הפנימי, ביחסים שבין הצבא לדרג המדיני וכן במשבר שבתוך הצבא שצפוי להעמיק. החודש הבא מסתמן כחודש משמעותי מאוד בכל הקשור להשלכות המשבר על הצבא, הזמן שעובר ופערי הכשירות שהולכים ומצטברים, חוק הגיוס הטעון שצפוי לעלות, בג״צים בסוגיית חוק עילת הסבירות, וכן שאלות סביב הכוונה של הממשלה לחוקק חוקים נוספים.