שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם חבר הכנסת אריה דרעי, שחח עמו על המשבר בצה"ל ונעזר בו לחשוב על דרכים אשר יובילו לפשרה בחוק הגיוס וירגיעו את הרוחות במדינה. כך, דווח הערב (שלישי) בחדשות 13, שכינו את השיחה - "שיחת חייבים להציל את צה"ל". לפי הדיווח, דרעי שוחח עם גלנט והיה מוכן ומקווה להגיע להסכמות.

לא יתמוך במתווה הפטור לחרדים? ח"כ מהליכוד קורא ל"גיוס מלא"
החרדים לא מתפשרים: חקיקת חוק גיוס ופסקת התגברות - או שאין ממשלה

בדרך להתנגשות במגזר החרדי?

לפי הדיווח, במגזר החרדי קיימת הנחה, לפיה אין סיכוי להעביר חוק גיוס בצל המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. בעקבות הנחה זו, גורמים חרדים מקווים לעצירת הרפורמה המשפטית ופועלים להפסקתה. מנגד, יש הסבורים כי הפסקת הרפורמה המשפטית תגרור אש לכיוון נושא גיוס החרדים.

המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק (צילום: בן כהן)

לפי פרסום "מעריב" הבוקר, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיונות לתקשורת זרה כי פסקת ההתגברות לא תחוקק והרפורמה תעצור אחרי נושא הוועדה לבחירת שופטים, ביהודת התורה לא היו מוכנים לוותר וטענו: "נדרוש חקיקת פסקת התגברות כוללת ולא נקודתית, כמו שמציעים בליכוד". יחד עם זאת, גורמים בדגל התורה העריכו כי "יהיה ויכוח קשה, והפתרון ככל הנראה יהיה רק סמוך לדדליין. אנו מאמינים שנגיע לפשרה". עם זאת, שתי המפלגות המרכיבות את יהדות התורה שותפות לקביעה חד־משמעית: ללא חוק גיוס - לא תהיה הממשלה.