קרוב לחודש וחצי לאחר שפנו במכתב התראה לפני עתירה, עשרות מילואימניקים והורים למלש"בים יתכנסו היום (רביעי) בבית המשפט העליון בירושלים על מנת להגיש עתירה למתן צווים לממשלה בנוגע להחלטתה לא לאכוף גיוס חרדים בעקבות פקיעת חוק שירות ביטחון.

ההצעה הדרמטית לוועדה לבחירת שופטים; ומה הבטיח נתניהו לחרדים?
אלישע ירד שובר שתיקה: "לשיטת החוקרים, אם אתה יהודי - עליך להישחט בשקט"

הגשת הבג"ץ, שאורגן על ידי מחאת המילואימניקים אחים לנשק, והוכן על ידי עורכי הדין טומי מנור, עמית מור, טל גנדלמן, ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, תתקיים במעמד סימבולי עם עשרות אנשי מילואים והורים למלש"בים. המגישים יתנו הצהרה מחוץ לכותלי בית המשפט העליון בשעה 10:00.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

נתניהו בריאיון לבלומברג: "נשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ובזה נעצור" (צילום :בלומברג,Bloomberg)

במהלך השבוע האחרון, פורסמו מספר דיווחים כי ישנה מחלוקת פנימית בקואליציה סביב הסוגיה, וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל למתן את המפלגות החרדיות בנושא. ביהדות התורה מתנהל ויכוח פנימי סביב ההתבטאויות והתדרוכים בנושא שעלו לאחרונה.

בכירים באגודת ישראל מדגישים כי "חרף האמירות בימים האחרונים מפי גורמים שונים בקואליציה, שלפיהן יש לדחות את החקיקה, לרכך את נוסח של חוק הגיוס וגם, על הדרך, לוותר על פסקת ההתגברות כדי להרגיע את המחאה או לעצור את תופעת אי־ההתנדבות למילואים - באגודת ישראל לא מוותרים ולא יוותרו על חקיקת חוק הגיוס בכנס החורף. החוק צריך לעבור - כולל פסקת התגברות. ללא חוק גיוס לא נהיה בממשלה הזאת".

אנשי דגל התורה הליטאית מותחים ביקורת על חברי אגודת ישראל - בעיקר בגלל התזמון של אמירות מרחיקות הלכת בנושא הגיוס. בכיר בדגל התורה אומר: "אנו לא מסוגלים להבין את האמירות האלה. למי היום יש אינטרס לעורר סערות בתקשורת כאשר החגים עוד לפנינו? הרי לא מזמן היה ויכוח בינינו לבין לשכת ראש הממשלה, כאשר אנחנו דרשנו לפרסם את תזכיר חוק הגיוס לפני החגים ובלשכת ראש הממשלה התעקשו לפרסם עם צאת החגים במטרה לשמור על השקט בגזרה. הסכמנו לפרסם עם צאת החג, אז למה עכשיו האמירות והאיומים?".

עם זאת, גם בדגל התורה וגם באגודת ישראל מסכימים על דבר אחד: הוויכוח הכי קשה בכל סוגיית הגיוס צפוי סביב שאלת פסקת ההתגברות. במהלך המשא ומתן הקואליציוני המפלגות החרדיות התעקשו לסכם כי תחוקק פסקת ההתגברות כדי להגן על חוק גיוס בני הישיבות בפני סכנת הפסילה של החוק בבג"ץ.