חוששים ממשבר חוקתי: לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ, שיכריע האם לפסול את התיקון לחוק יסוד: השפיטה, שיצמצם את עילת הסבירות, הבהיר הבוקר (חמישי) יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, בפגישה עם נציגי פורום העסקים כי "אי ציות להחלטות בג"ץ הוא שבירת הכלים, לא ניתן לזה לקרות".

המשבר בצה"ל יחריף? "אנחנו מפרקים במו ידינו את צבא העם, וזה לא סיסמה"

מ"מטה המאבק בהפיכה המשפטית" נמסר בתגובה לדבריו כי "אנו נמצאים בימים קודרים שבהם ראשי מערכת הביטחון, בכירי המשק ויו"ר ההסתדרות נדרשים להבהיר את המובן מאליו בכל מדינה נורמלית - הממשלה, כל ממשלה, מחוייבת לפעול בהתאם לחוק ולהחלטות בית המשפט. נקודה. הנאשם וחבורת המטורפים שלצדו נחושים להחריב את המדינה, עם ישראל יעצור אותם".

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: נבט כהנא)
המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: נבט כהנא)

בשבוע שעבר הוציא בג"ץ צו על תנאי נגד תיקון הסבירות בחוק יסוד השפיטה, והורה לכנסת להסביר מדוע לא ייפסל התיקון לחוק שמצמצם את השימוש בעילת הסבירות. בחודש הבא, כאמור, יקיים ביהמ"ש העליון בשבתו כבג"ץ דיון בהרכב מלא בעתירות הנוגעות לחוק. 

בתחילת חודש יולי התייחס בר דוד להעברת התיקון המדובר, והסביר במהלך כנס ראשי ועדים בתל אביב כי "להשבית את המשק זה לא משחק ילדים. הם יריבו בכנסת, מפוצצים שיחות בבית הנשיא  - ומי שעומד באמצע זה עם ישראל וגם אנחנו, ההסתדרות". 

כמו כן, הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "הכדור בידך. לאן אתה לוקח את מדינת ישראל? מה המורשת שתשאיר אחריך? תעצור את הכאוס המטורף שיש בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר".