כוח קפלן, באמצעות עו״ד גונן בן יצחק, הגיש הבוקר (חמישי) עתירה לבג״ץ נגד "שיתוק מרכז המדינה עבור מסע יחסי הציבור של נתניהו", וזאת לקראת השקת הקו האדום של הרכבת הקלה, בהשתתפות ראש הממשלה ורעייתו והשרים מירי רגב וישראל כ"ץ.

יו"ר ההסתדרות מבהיר: "אי ציות להחלטת בג"ץ הוא שבירת הכלים - לא נאפשר זאת"

בבקשה לצו הביניים נכתב: "בית המשפט הנכבד מתבקש ליתן צו ביניים שיהפוך לצו קבוע אשר יורה למשיבה להימנע לאלתר מחסימת צירי תנועה מרכזיים בתל אביב, עד קבלת החלטה סופית בעתירה".

עו״ד בן יצחק מסר: "המצב שבו משטרת ישראל מודיעה על חסימות נרחבות בתל אביב ללא הודעה מוקדמת וללא הצדקה אמיתית, עומדת בניגוד לסמכות החוקית של המשטרה והיא מעידה על זלזול בתושבים ובהתנהלות המזכירה משטרים אפלים".

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה ברחבי יפו. צילום: אבשלום ששוני

כאמור, אחרי עבודה ממושכת ושנים של ציפייה, הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי סוף-סוף לצאת היום לדרך בטקס חגיגי בפתח תקווה. באירוע יישא נתניהו הצהרה על המאורע, ולאחר מכן ייערך פאנל שאלות ותשובות עם גורמי מקצוע. 

לצד הטקס החגיגי, ארגוני המחאה הודיעו כי גם הם מתכוונים להגיע לאירוע ההשקה כדי למחות. ראובן לדיאנסקי, מועמד לראשות עיריית ת"א, יו"ר רשימת "חי-חילונים ירוקים" ומייסד מטה המאבק להפעלת הרכבת הקלה בשבת, אמר כי "לא ניתן להם להשיק את הרכבת בלי שהיא תפעל בשבתות וחגים".