ח"כ ניסים ואטורי (הליכוד), התראיין היום (חמישי) ב-103FM, והתייחס לאפשרות של משבר חוקתי. במהלך הראיון הוא תקף את המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי, על דבריו אתמול וטען שיו"ר האופוזיציה הוא לא ציוני.

ואטורי פתח את דבריו באמירה על הכפיפות לכנסת: "כולם צריכים להיות כפופים לחוק, גם הממשלה וגם בית המשפט, וכולנו. אין כאן יוצא מן הכלל. כשאומרים כפופים לחוק, הרי מי מחוקק את החוקים? הכנסת. אסור לדרוס אחד את השני, לא בית המשפט ולא הכנסת". 

ואטורי נשאל למי אמורים לציית בגופי הביטחון, וענה: "זה כמו ההתקפות על הרמטכ"ל, ברגע שתוקפים את הסרבנות בסוף תהיה סרבנות. אין משבר חוקתי, בית המשפט צריך להבין שהוא לא יפסול חוקי יסוד, זה גבול אדום. גם הם מבינים את זה". 

עוד הוא נשאל באיזה צד הוא בוויכוח הפומבי שהתגלע אתמול בין השר לביטחון לאומי למפכ"ל, לאחר שהאחרון הכריז שהוא יציית רק לדין: "השר לביטחון לאומי צודק במקרה הזה. עצם זה שהמפכ"ל מעלה את הדיון הזה, מי שאל אותך בכלל? תגיד שאנחנו כולנו פה למען ביטחון ישראל, אתה אמון לביטחון ברחובות. אסור היה לדבר בצורה כזו, זה טקס ממלכתי, למה אתה מייצר ויכוח? אין ויכוח". 

על השאלה אם המפכ"ל פוליטי, ענה ואטורי: "אני לא יודע, אני לא מבין את האמירה הזו אתמול. ברור שאנחנו מקשיבים, מישהו עובר על פסק הדין הזה? לא. אנחנו מבינים שאם יש משהו שאנשים בונים בראש, שהולכת להיות הפיכה, אין שום הפיכה, נראה שיש פה יותר הפיכה צבאית מאשר שלטונית שלנו. נביא הכול בהצבעה, בחקיקה, חשוב לנו לא ליפול לידיים של מפגינים מסויימים שרוצים לשרוף את המדינה העיקר שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

"גם אם לא הייתה רפורמה היו מוצאים משהו אחר לשרוף את המדינה - הגזמתם. בן גביר רק הגיב למה שהוא אמר, וראוי שהוא יגיב לו. הם רגילים ששר לביטחון פנים תמיד מקשיב למפכ"ל, זה מה שהיה עד היום, והיום בא שר שרוצה לפעול וראוי לתת לו את השטח לפעול. תנו לו לפעול, שיעשה את העבודה ולא יהיה כבול באזיקים של המפכ"ל". 

המפכ''ל קובי שבתאי  (צילום: ראובן קסטרו)
המפכ''ל קובי שבתאי (צילום: ראובן קסטרו)

ואטורי נשאל על דעתו על הרעיונות שמעלים חברי אופוזיציה המדברים על ממשלת אחדות: "אחדות זה רעיון מצוין. זה רעיון טוב גם מבחינה ביטחונית, אפשר ליצור אחדות לאומית של הגופים הציוניים, לא צריך להרחיק לכת עד יאיר לפיד. הוא מערבב בפוליטיקה, כולם אבל הוא קצת עלה על כולם. חשוב שתהיה ממשלה ציונית קודם כל, הממשלה הזו מצוינת אבל אם יש מישהו שרוצה להתחבר אפשר לחבר". 

ואטורי נשאל אם בן גביר וסמוטריץ' יצאו ממשלה כזו: "לא אמרתי להוציא אף אחד. הם יהודים, אני מאמין באחדות בעם ישראל בכל הגוונים. כולם צריכים להיות מחוברים קודם כל, לא צריך ליצור שנאה בעם ישראל. חשוב להבין שאנחנו צריכים להיות מאוחדים. מי שפוגע במדינה או בביטחון המדינה אפשר לפסול אותו, ראוי לבחון כל מפלגה אם היא כן נאמנה למדינה או לא. זכינו פה לאחד בוגד שברח לירדן. אני חושב שזה לא הדיון כרגע, כרגע יש ממשלה, יש רפורמה, אני מאמין שגם אם גנץ היה בממשלה יכול להיות שהיינו מעבירים את הרפורמה יותר בקלות כי יש חוקים שלהם גם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM