חבר הכנסת מתן כהנא (המחנה הממלכתי) שהתבטא בעבר בעד כניסה לממשלת אחדות בתנאים מסוימים, פרסם היום (חמישי) בטוויטר את מה שהוא מכנה "מתווה כהנא לחילוץ מדינת ישראל מהמשבר".

עשרות מוחים לקראת טקס השקת הקו האדום של הרכבת הקלה
ואטורי במתקפה על דברי המפכ"ל: "מי שאל אותך בכלל?"  

במסגרת המתווה שמציע ח"כ כהנא תיכנסנה יש עתיד והמחנה הממלכתי לממשלה תחת נתניהו, יוכרזו בחירות בעוד שנתיים ולאחריהן רה"מ יכריז על פרישה מהחיים הפוליטיים. לפי כהנא, לממשלה הזו יצטרף כל מי שיסכים לקבל קווי יסוד ברוח מגילת העצמאות.

הוא הוסיף: "אתם באמת חושבים שיש פתרון יותר טוב מזה למשבר העמוק בו המדינה נמצאת כעת? ממשלה כזו תוכל לרפא את השסע הפנימי העמוק בינינו ותיתן מקום לכל חלקי החברה בישראל. ממשלה כזו תאחד מחדש את הצבא ותתמודד עם האיומים החיצוניים המתגברים סביבנו. ממשלה כזו תוכל לגבש חוקה, או לכל הפחות לחוקק מקבץ חוקי יסוד שיאזנו טוב יותר את מארג הכוחות בין רשויות השלטון. ממשלה כזו תביא שלום עם סעודיה. ממשלה כזו תשקם את הכלכלה ותחזיר את אמון שווקי העולם בנס הישראלי. ממשלה כזו תביא את השקט שכולנו כל-כך משוועים לו. שקט שהוא לא רפש. שקט של ברכה".

"בשנה האחרונה זכיתי להעמיק את היכרותי עם בני גנץ. נוכחתי לדעת שכפי שהוא כבר הוכיח בעבר, אצלו ישראל באמת לפני הכל. אני מאמין שאם כזה תרחיש היה טיפ-טיפה אפשרי, הוא היה בוחן אותו ברצינות. בצער עמוק אני מודה שלא מצאתי אפילו אדם אחד שמבין בפוליטיקה שחושב שיש דרך לגרום לכזה תרחיש לקרות כיום. אבל אם מספיק אנשים יבקשו את זה, מי יודע..., אולי יהיה סיכוי. אני אמשיך להשתדל ולהתפלל שכזו ממשלה תקום".

כזכור, גם חבר הכנסת אלעזר שטרן (יש עתיד) לא פסל השבוע בריאיון את האפשרות שמפלגתו תיכנס לממשלה תחת נתניהו, הצעה שהוכחשה לאחר מכן על ידי מספר חברי כנסת מיש עתיד.

בסביבתו של יו"ר המפלגה גנץ מיהרו להבהיר שהדברים הם לא על דעתו: "'מתווה כהנא' לא תואם עם בני וזה על דעתו בלבד. בכל אופן במחנה הממלכתי מותר שלכל אחד תהיה את דעתו האישית וזה בסדר גמור. עמדה קובעת יש אחת והיא זו של בני".

בתגובה לדברים של כהנא, עקץ חבר הכנסת דן אילוז: "מתווה אילוז: מפלגות האופוזיציה מתבגרות, מקבלות את תוצאות הבחירות ומפסיקות את החרם הילדותי שהורס את הפוליטיקה הישראלית. בלי תנאים הזויים".

גם חברת הכנסת לזימי (העבודה) מיהרה לתקוף את כהנא: "מתווה לזימי" לחילוץ ישראל מהמשבר: ממשלה ליברלית דמוקרטית רחבה בלי מגדפי מערכת הביטחון ואנשיה, בלי פיטורי שומרי סף, בלי עיסוק מתמיד במינויי מקורבים וג'ובים, עם עיסוק בחיים עצמם וביוקר המחיה, עם פתרון למשבר הדיור ושיקום השירותים החברתיים בערכי מגילת העצמאות ועם מחויבות ברורה להפרדת רשויות וישראל הדמוקרטית".