חבר הכנסת חנוך מילביצקי שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און תכניתם ב-103FM, והתייחס לסערה סביב חוק הגיוס. הוא התנגד ל"גיוס בכפייה" לדבריו, אך יחד עם זאת קרא להגיע לפשרה בנושא. 

"מגשימים חלום": נתניהו חנך את הרכבת הקלה בגוש דן; אלפי מפגינים נכחו במקום
"ההסתה עולה מדרגה": כתובת גרפיטי נגד נתניהו רוססה בבאר שבע

"חייבת להיות פשרה, הרי המצב הזה, אף אחד לא הולך להתחיל לגייס לא חרדים ולא ערבים בכוח, מצד שני אי אפשר להשאיר מצב שבו חלק מהציבור לא מקיים את החוק ואי שוויון", ציין והוסיף: "יש אנשים בממשלה שאמורים לסדר את הנושא הזה. אני חושב שהעמדה שכבר דיבר עליה ראש הממשלה, כולם מבינים שלגייס בכפייה אין חיה כזו".

רה"מ נתניהו בריאיון לרשת פוקס ניוז (צילום :ללא)

ההצעה של כהנא לממשלת אחדות, נראית לך?
"אני בעד ממשלה רחבה כמה שיותר, יחד עם זאת אני לא חושב שזה רציני, בטח לא בצורה הזו. אין מחלוקת, לא שמעתי אף אחד שאומר שהוא לא מקבל את עקרונות מגילת העצמאות. אני חושב שכל הנושא הזה, אני מאוד אוהב ומכבד את כהנא, אני חושב שהוא באמת פטריוט ולא מפחד להביע את דעתו, גם עם ההצעה הספציפית הזאת בטח לא שאלה כרגע וגם אם אני לא מסכים עם כל הפרטים שלה - זה כיוון נכון. 

כמו כן, חבר הכנסת נשאל בנוגע לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בטקס שבו השתתף יחד עם המפכ"ל יעקב שבתאי: "אני בהחלט סבור שהחוק שולט על פני הרשויות כולן, אין מישהו שפטור מהציות לחוק. אני גם מסכים עם השר שמותר לו לקבוע מדיניות, אבל אני לא חושב שבהכרח זו סתירה בין השתיים. אני בספק גדול אם זה מה שאמר השר, אבל עמדתי היא שהנחיה היא בניגוד לחוק היא לא חוקית ולכן אסור לציית לה".

"אני חושב שזה גם האחריות של בית המשפט העליון וגם האחריות של הממשלה להימנע מלהגיע למצב הזה. אני לא רואה מצב, בכל הכנות, שמישהו בממשלה נותן הוראה לא לכבד פסיקה של בג"ץ. לא רואה חיה כזו. אני לא חושב שבית המשפט העליון יכול להתערב בחוקי יסוד", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.