בטקס שנערך היום (חמישי) לכבוד פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ועשרות מפגינים שמחאו נגד ההחלטה לא להפעיל את הרכבת בשבת. אריה אלדד ורוני בר־און דנו על כך ב־103fm עם חברת הכנסת לשעבר עו"ד גבי לסקי, אשר עתרה לבג"ץ נגד חסימת הכבישים עקב נוכחות ראש הממשלה במקום.

עתירה בהולה לבג"ץ: "למנוע את שיתוק המרכז עבור מסע יח"צ של נתניהו"
כהנא הציג את המתווה "לחילוץ ישראל מהמשבר" - כך השיב ח"כ מהליכוד
 
כשנשאלה האם העתירה חשובה, השיבה: "האמת היא שהכול חשוב, בוודאי שהפעלת הרכבת הקלה בשבת זה חשוב מאוד מאוד, וגם לזה בטח יש עתירות, אבל אנחנו עתרנו בעיקר בגלל האופן שאנחנו מוצאים דפוס, גם כשראש הממשלה היה בחופשה בנווה אטי"ב, פתאום המשטרה החליטה לסגור כניסה לאזרחים יישוב שלם. המשטרה עושה את עבודתה, יחד עם זאת כשמדובר בחופש הביטוי והמחאה צריכים לעשות איזון".

"אני גם תומכת במחאה או בזכות של כל אזרח ישראלי לעמוד ולהפגין על כל נושא שחשוב, ולדמוקרטיה יש מחיר", הוסיפה. "גם עסקים נסגרו בלי להודיע מראש לאנשי עסקים. אנחנו מדברים על הרבה דברים כי לצערי הרוח הדיקטטורית מסתובבת או נוחתת כמעט בכל דבר. אבל פה העתירה הייתה קונקרטית, האם אנחנו חושבים שכדי לקבל תמונה בלי זמבורות אפשר למנוע מאנשים להגיע לעבודה? בית המשפט לקח לו המון זמן בכלל להתייחס לעתירה ואמר 'מאחר והמשטרה הוציאה את ההנחיות בשעות המאוחרות אי אפשר עכשיו'. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm