ביום שישי האחרון נפתח רשמית הקו האדום של הרכבת הקלה, שיחבר בין בת ים, ליפו, תל אביב, רמת גן, בני ברק ופתח תקווה בזמן קצר. סהר כהנא, פעיל מחאה שאזק את עצמו לרכבת כמחאה על סגירתה בשבת, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103fm והסביר את המהלך.

בת זוגו של הנרצח בחווארה ספדה בדמעות: "גידל את הילדים שלי כמו אבא"
"נוכח מחדלי המשטרה": שוחרר העצור הפלסטיני שמגן דוד הוטבע על פניו

"היינו אזוקים 3-4 שעות, חיכינו לכניסת השבת", טען. "בסופו של דבר השתחררנו בצורה עצמאית. היינו לנו אמירה ברורה, והיא שהציבור החילוני מפסיק לשתוק נוכח כל התהליכים המאוד רעים שקורים פה במדינה. הרכבת הקלה היא רק דוגמה אחת שזועקת לשמיים בחוסר הצדק וההגינות שלה. זה היה רק סיפתח לאמירה הזו. אם אנו מדברים על מהות ועל יהדות, מהות לא עושים בכפייה. ליהדות יש המון גוונים, כל אחד יכול לקחת את זה למקום שלו. ברגע שאתה כופה זאת, יש התנגדות, ולא מבינים למה הציבור החילוני כל כך מרים את הטון".

מפגינים נגד הרפורמה המשפטית ברכבת הקלה. קרדיט: שב"פ (צילום :שב"פ)

בהמשך, הוסיף: "יש פה משהו אידאולוגי ערכי, ואנו עומדים על הערכים שלנו. אם השקיעו כל כך הרבה כסף כדי שתהיה רכבת קלה שעוברת ברובה הגדול בערים בעלות אורח חיים חילוני, אין שום סיבה שזה לא יעבור שם. וכמובן שאנחנו לא חיים בוואקום, ויש פה ממשלה מאוד רעה שמכוונת אותנו למדינת הלכה. אני רוצה שיכבדו ציבור חילוני עם אורח חיים חילוני, שיאפשרו חופש תנועה לאנשים שרוצים לנוע גם בסופ"שים. הם עדיין יהודים, דרך אגב. זה לא אמור להפריע לאנשים שכן רוצים לשמור שבת. רכבת קלה בתוך גוש דן, למי זה מפריע?".

בסיום דבריו, השיב כהנא: "האנשים שמובילים את המדינה יותר עסוקים באיך הם סוגרים דילים בין השותפים שלהם, ואז מחילה סחטנות פוליטית כזו. אך ורק בגלל שהיא עוברת בבני ברק שמים על זה וטו, סוג של פרוטקשן כזה. יצאנו מאיזון, המדינה יצאה מאיזון לפני כמה חודשים בגלל שכמה אנשים בקואליציה החליטו שהם עושים מה שהם רוצים. אנחנו רואים את הכיוון של המדינה הזאת. הקואליציה חלשה מריקה ותוכן. מזמין את כולם להצטרף ביום שישי הקרוב".