על רקע הפיגוע הרצחני בחווארה בו נרצחו שני תושבי אשדוד, שרת התחבורה מירי רגב אמרה היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה: "כביש עוקף חווארה נמצא כרגע בשיא העשייה ואני מקווה שבחודשים הקרובים הוא יגיע לסיומו. בקדנציה הראשונה שלי התחלתי את תוכנית עוקף חווארה, לצערי הוא הוקפא על ידי הממשלה הקודמת ומיכאלי בגלל שהם חשבו שליהודה ושומרון לא מגיע תקציבים".

סמוטריץ' נגד השביתה ברשויות המקומיות: "לא מבין את ההודעה"
אוקראינה מצאה את עקב אכילס של ישראל - והיא הולכת לנצל אותו

מרב מיכאלי לא נותרה חייבת וענתה: "‏מירי רגב רגילה לשקר ולהפיל את הכישלונות שלה על אחרים - אז בשביל הסדר הטוב רק אומר בבירור - אמנם לא השקעתי תקציבים חדשים ביהודה ושומרון, אבל משרד התחבורה בראשותי מעולם לא עצר את כביש עוקף חווארה".

מטעם השרה רגב נמסר: "שרת התחבורה ובבטיחות בדרכים, מירי רגב, רואה בפרויקט עוקף חווארה כפרויקט בעל חשיבות לאומית ובטחונית עליונה. ברגע שנכנסה לכהונתה הקודמת בשנת 2020, היא ביקשה להעביר אליה מיידית את הפרויקט, שלפני כן, היה במשך כשלוש שנים באחריות משרד הבטחון, ללא התקדמות מעשית. היא תקצבה מיידית את הפרויקט ולאחר שנה, בשנת 2021, הוא יצא לביצוע. במהלך ביצוע הפרויקט חברת החשמל והקבלן הזוכה נתקלו בקשיים בטחוניים עצומים, ולכך נדרשו תקציבים נוספים לאבטחה ולמרכיבי בטחון נוספים.

"במהלך כל שנת 2022, בתקופת שרת התחבורה הקודמת, הפרויקט נעצר כליל לאור דרישות אלו שהסתכמו בעלות נוספת של 84 מליון ₪, מהם כ- 24 מליון ₪ הצמדה וריבית, לכך נדרשה תוספת של כ- 60 מליון ₪ לפרוייקט שלא אושרה על ידי משרד התחבורה בקדנציה הקודמת.
באפריל השנה השרה, שכאמור רואה בו חשיבות עליונה, הנחתה להשלים מיידית את תקצוב הפרויקט. בדיקה של חברת הבקרה אישרה את תקינות התוספת, ובחודש מאי התקבל כלל התקציב להשלמת הפרויקט שהמועד המשוער להשלמתו הוא בחודשים הקרובים".