השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר רמז במהלך סוף השבוע בריאיון לרשת הטלוויזיה הציבורית של ארצות הברית כי ישראל לא תתנגד  לתוכנית גרעין סעודית כתנאי לנורמליזציה ואמר: "השטן נמצא בפרטים. אנחנו נצטרך להסתכל על מה בסופו של דבר יוסכם".

השלום הנכסף עם סעודיה עלול לבוא בתוספת פצצה נסתרת עם מנגנון השהייה | ג'קי חוגי 
הקלות לפלסטינים? שר החוץ חושף פרטים מההסכם המתגבש עם סעודיה

בתגובה, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות ומסר כי היא "אינה נכונה עובדתית ומסכנת את בטחון ישראל. המדינה היחידה במזרח התיכון שמעשירה אורניום כחלק מתוכנית גרעין היא איראן. אפשר להגיע להסכם שמחזק את הביטחון הלאומי שלנו בלי שישראל תהיה חתומה על העשרת אורניום במזרח התיכון".

מלשכת רה"מ נמסר: "השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר אמר בראיון לתקשורת האמריקנית:  ״ישראל לא הסכימה לתוכנית גרעין של אף אחת מהמדינות השכנות שלה״. זאת הייתה ונשארה מדיניות ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביא 4 הסכמי שלום היסטוריים שרק חיזקו את ביטחונה ומעמדה של מדינת ישראל - וכך ימשיך לעשות".

כאמור, השר דרמר התראיין ל-PBS והתייחס ליחסים בין ריאד לירושלים. "סעודיה יכולה להתחיל להעשיר אורניום כבר מחר. הם יכולים ללכת לצרפת או סין בשביל זה. השאלה היא מה יקרה אם הם ילכו בדרך אחרת, בלי מעורבות אמריקאית. אם נשיג את השלום עם סעודיה - יהיו מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות שילכו בעקבותם. אני חושב שזה 'גיים צ'יינג'ר', אני מאמין שסעודיה חושבת שההסכם יעגן את מערכת היחסים שלה עם ארצות הברית לחצי המאה הקרובה", טען.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

דרמר נועד במקביל ביום שישי האחרון עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בוושינגטון. בהודעת מחלקת המדינה נמסר כי השניים דנו בשיתוף פעולה בנושא אתגרים אזוריים, כולל איומים שמציבים איראן ושלוחותיה האזוריות בלבנון ובמקומות אחרים, וכן גם "במאמצים הנמשכים להשתלבות ישראל במזרח התיכון".

במקביל, בלינקן שוחח טלפונית עם שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אאל סעוד. בהודעת המחלק נכתב כי השיחה עסקה  במגוון נושאים דו-צדדיים ואזוריים. בתוך כך, הבוקר פורסם "בניו יורק טיימס" כי בסביבתו של הנשיא ג'ו ביידן החלו מגעים בסנאט ובבית הנבחרים להשגת הרוב הדרוש להסכם.