בסיעת "יוזמה - ציונות משפטית", המזוהה עם הימין הפוליטי ונמצאת באופוזיציה בלשכת עורכי הדין, שוקלים לפנות לבג"ץ בטענה כי ללשכה לא היה סמכות להגיש את העתירה לביטול חוק הסבירות המעוגן בחוק יסוד השפיטה. זאת, לאחר שבסיעה הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה בה נטען כי ללשכה אין סמכות להגיש את העתירה נגד התיקון לחוק יסוד השפיטה, אך לבסוף העתירה נדחתה היום.

השופט אוהד גורדון כתב בפסק הדין: "העותרים מעלים, כחלק מרכזי של טיעונם לחוסר סמכות בקבלת ההחלטה, טענות בנוגע לזכות העמידה של לשכת עורכי הדין בבג"ץ ולסייגים לזכותה לעתור בנושא הנדון. זו סוגיה שהמקום לבחינתה הוא במסגרת ההליך המתנהל בבית המשפט העליון, ולא בבית משפט זה".

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה במליאת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

בעקבות כך, יו"ר סיעת 'יוזמה - ציונות משפטית', עו"ד יצחק נטוביץ, מסר ל"מעריב": "לאור החלטת השופט כי הטענות צריכות להיות מועלות בבג"ץ אנו שוקלים בקשה להצטרף כמשיבים לבג"ץ שהוגש על ידי הלשכה לביטול חוק הסבירות ולטעון שאין ללשכה סמכות להגיש בג"ץ לפסילת חוק".

עו"ד בכר מסר בתגובה: "עתירה מרושלת שנועדה להטריל נדחתה על הסף. חבורת נטוביץ" ובן ארי, שאינם אלא נציגים חיוורים של מפלגות וארגונים קיצוניים כמו עוצמה יהודית ואם תרצו, הם קבוצה שולית בלשכת עורכי הדין, שהוכתה שוק על ירך בבחירות ללשכה. למען עם ישראל טוב שיחזרו למימדיהם השוליים גם בכלל הציבוריות הישראלית".