מתיחות בין המדינות? גורם דיפלומטי בכיר תקף היום (ראשון) את שגריר אוקראינה בישראל בהן קורנייצ'וק, לאחר שזה איים מוקדם יותר כי במידה שגירוש האוקראינים מישראל לא יפסק, לטענתו, תיאסר כניסת ישראלים לאומן. "אין בסיס לאיומים של שגריר אוקראינה בישראל על סגירת הגבולות לקראת אירועי ראש השנה באומן", טען הגורם.

שגריר אוקראינה חשף: זו המערכת הצבאית שישראל מפתחת עבור קייב
קרוב לחצי מיליון: מספר האבדות העצום במלחמת רוסיה-אוקראינה

עוד הוסיף: "בכירים ממנו בממשלת אוקראינה הבהירו זאת בצורה הברורה ביותר לבכירים ישראלים. ישראל הוכיחה את מחויבותה לאוקראינה ולעם האוקראיני וממשיכה באספקת סיוע הומניטרי לתמיכה באוקראינה בזירה הבינ״ל".

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בקייב. צילום: יוסי פונס, לע"מ

הוא סתר את טענותיו של השגריר: "הנתונים שהציג השגריר לגבי סירובי הכניסה לאזרחים אוקראינים רחוקים מאוד מהמציאות ומנופחים בצורה מגמתית. בתקופה האחרונה מתבצע שינוי במעברי הגבול שאמור לסייע בכניסתם של אזרחי אוקראינה לישראל". עוד תקף: "זו לא הפעם הראשונה שהשגריר מנסה ליצור סערה תקשורתית ופוגע בכך ביחסים הטובים בין המדינות".

נזכיר, כי קודם לכן העבירו נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, והשגריר אולטימטום לפיו אם לא ייפסק גירוש האוקראינים מישראל, תיאסר כניסתם של ישראלים לאומן.  על פי הגורמים המעורים בפרטים, האיומים שפורסמו הבוקר הגיעו בתזמון הלא מקרי: פחות מחודש לפני ראש השנה, במטרה להפעיל לחץ על ישראל בשורה של סוגיות, כאשר סוגיית מסורבי הכניסה לישראל היא לא הראשונה ולא היחידה שביניהן.

"השגריר זיהה היטב את הבטן הרכה של הממשלה המכהנת. בשונה לממשלת בנט-לפיד, עבור ממשלת נתניהו נושא ראש השנה באומן הוא נושא חשוב ורגיש מאוד", טענו הגורמים.