המאבק בין הממשלה למתיישבים מחריף: על רקע מידע שקיבלו בגבעת עוז ציון בבנימין לפיו בכוונת מערכת הביטחון לבצע הרס של מספר בתים בגבעה בימים הקרובים, החלו התושבים בהיערכות לפינוי והכנת ביצורים שיעכבו את כוחות הביטחון.

כוחות הביטחון הרסו מבנים במאחז בלתי חוקי בבנימין; התושבים מחו במקום | צפו בתיעוד
גורמים ביטחוניים: "מאז העברת הסמכויות לסמוטריץ' מורגשת בשטח אי־אכיפת החוק"

במקביל להיערכות בגבעה קראו התושבים לפעילים מכל רחבי הארץ להגיע כבר כעת למקום כדי למנוע את ההרס המתוכנן. לדברי התושבים, ההרס תוכנן ליום חמישי בשבוע שעבר ונדחה ברגע האחרון בעקבות עשרות פעילים שהגיעו למקום. עוד טענו כי  קיבלו דיווח על כוחות חריגים שנכנסו לאוגדת איו"ש ובשל כך החשש הוא מיידי. 

תכלת שלמה, אחת מתושבות הגבעה שקיבלה בסוף השבוע האחרון את ההודעה על כוונת מערכת הביטחון להחריב את ביתה, מתחה ביקורת חריפה על השר סמוטריץ': "לא האמנתי שאגיע ליום הזה בו מי שיחתום על הרס הבית שלי בהתיישבות החלוצית בבנימין יהיה שר בימין - בשר מבשרה של הציונות הדתית. רק לפני שנה ושנתיים כשהיו באופוזיציה, תקף סמוטריץ' בחריפות, ובצדק, את הממשלה הקודמת שיצאה למסעות הרס בגבעה פה ובגבעות אחרות, וכעת כשהגיע לעמדת המפתח עושה את אותו דבר בעצמו".

עוז ציון (צילום: שימוש חופשי)
עוז ציון (צילום: שימוש חופשי)

לדבריה, "ההרס המתוכנן בעוז ציון הוא המשך ישיר של ההרס הנפשע שהתרחש בשבוע שעבר בגבעת אעירה שחר בו הוחרבו בתיהם של שלושה משפחות, שלצד הרס חוזר ונשנה של נקודות התיישבות חדשות מצביע על מגמה הרסנית ומסוכנת של פגיעה בנקודות ההתיישבות שבחזית המאבק למניעת הקמת המדינה הפלסטינית".

"התירוצים שנשמעים לאחר כל הרס מצד שרי הימין לפיהם מדובר ב'קרקע פלסטינית פרטית' או ב'פלישה טרייה', מראים לצערי על כניעה ללחץ אנשי השמאל בממשלה דוגמת גלנט וזניחת הערכים שבגינם נבחרו לשמש כנבחרי הציבור הימני בכנסת. האחיזה היהודית בשטח האסטרטגי בו שוכנת הגבעה חיונית היום יותר מתמיד, ולא נוותר עליה בשום מחיר. 2000 שנה כספנו לארץ מולדתנו וכעת הגיעה השעה ליישב אותה לפני שתתפס בידי זרים. אני קוראת לשר סמוטריץ' להתעשת ולעצור את ההרס המתוכנן, אך גם אם חלילה הדבר לא יקרה אנו לא נזוז מכאן ויהי מה. מפה יפנו אותנו רק בכוח", הוסיפה שלמה".