משבר חוק הגיוס: השר לירושלים ומסורת ישראל, ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה), התראיין היום (שני) בתוכניתם של אודי סגל ב-103FM וענת דוידוב והתייחס למחלוקות בקואליציה על חוק הגיוס.

יפתור את המשבר? מתווה הגיוס החדש של שר החינוך לשעבר
"חייבת להיות פשרה": קריאה מפתיעה בקואליציה בנושא חוק הגיוס

"כל ממשלה שהייתה בישראל, כולל זו של לפיד, לא עשו בהם שום דבר בנושא הגיוס כדי לא לריב עם החרדים", אמר השר פרוש בפתח דבריו, "אף אחד לא גייס חרדים. אנחנו יודעים שאנחנו מבקשים את נושא הגיוס, אנחנו לא צריכים להתבייש בדבר הזה, שאף אחד לא יגלגל עיניים. במשך 75 שנה אף אחד לא קרא לציבור החרדי סרבן. חוק שירות ביטחון אומר שכל אחד בהגיעו לגיל 18 מחויב גיוס. עם זאת, הציבור החרדי חי באמונתו".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"כולם יודעים שמבחינתנו מי שיושב ללמוד צריך לקבל דיחוי, זה היה בכל ממשלות ישראל", הוסיף, "אנחנו לא מתרגשים מזה. כשלפיד היה ראש ממשלה הוא לא עשה כלום. הליכוד לא הזהיר אותי והוא אומר את מה שאני אומר, שלוקחים את הנושא שאיתו אתם יכולים לעורר דעת קהל".

לאחר מכן נשאל השר פרוש אם יש מקום לפשרה, והשיב: "על מה נתפשר? מי שלא יושב ולומד אני לא צריך לדאוג לו ושהצבא יעשה איתו מה שהוא יעשה. אנחנו דורשים את החוק הזה כי אם אין חוק שאפשר לקחת מחר כל בן ישיבה. היום אין שום חוק שמסדיר את מעמד בני הישיבה - ולכן צריכים חוק. מי שגרם לכך זה בית המשפט בהתערבות שלו".

גפני ונתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גפני ונתניהו (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לאחר מכן, עלה לדבר ב-103FM ח"כ אריאל קלנר (הליכוד), והתייחס גם הוא לנושא: "המטרה היא לבוא ולתת תשובה אמיתית, את הפתרון גם מבחינת עניין השוויון. אני לא חושב שנגיע לעוד פיצוץ. לא לפיד האבא, לא לפיד הבן, לא ליברמן, אף אחד לא גייס עד היום בני ישיבות חרדים. יש פה מציאות שהגענו אליה, ועכשיו צריך למצוא פתרון חוקי. האינטרס של כל מי שרוצה שתהיה פה מדינה יהודית הוא להחזיר את העניינים לפרופורציה, שכל רשות תנהל את ענייניה שלה. מוטב לכולנו לבוא ולסדר את זה, כמו בכל מדינה דמוקרטית מתוקנת, העניינים החברתיים יוכרעו בפרלמנט".

"אני אדם שמאמין גם בערך לימוד התורה ובשירות הצבאי, ומוקיר גם את לומדי התורה וגם משרתי הצבא, אני מוקיר את שני הערכים האלה - אפשר למצוא פתרון", הוסיף, "אף אחד לא מכיר מציאות שאפשר לגייס מישהו בכוח, בניגוד לרצונו. על דבר אחד אני מסכים עם החרדים, החלטות על איך החברה בישראל תתארגן, אלו החלטות שמוכרעות בפרלמנט ולא בפורום של 15 שופטים שבוחרים את עצמם. ככה מתנהלת חברה דמוקרטית".

לסיום אמר חבר הכנסת מהליכוד: "בנושא הזה, האינטרס של תיקון מערכת המשפט והפרדת הרשויות הוא אינטרס של רבים בישראל, גם באופוזיציה יודעים את זה, לא רק של החרדים ושלנו. אנחנו חיים בתקופה שבה קורים דברים שלא קרו במדינת ישראל, דברים מכוערים ביותר. אני חושב שקודם כל העונש שלהם יהיה עונש היסטורי, מי שמייצר לגיטימציה ללא להגן על חיי אזרחי מדינת ישראל רק כי הממשלה או המדיניות שלה לא מוצאים חן בעיניו. לגבי הדרך לטפל בהם, אני חושב שצריך לטפל בהם בצורה הרבה יותר חמורה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM