שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק בחרה לתקוף בחריפות את שר הביטחון יואב גלנט לאחר הפיגוע הקטלני בדרום הר חברון, וטענה: "כבישי יו"ש לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא". גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הפנה אצבע מאשימה כלפי גלנט, והבהיר: "אנו נמצאים בגל טרור והמדיניות רפה מדי". חבר הכנסת עו"ד חנוך מילביצקי שוחח היום (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב על הדברים ברדיו 103FM והתייחס, בין היתר, להפגנת ראשי רשויות ביהודה ושומרון נגד ממשלת הימין.

"זה בסדר שהם מפגינים, הכאב הוא גדול, אני מבין לחלוטין את התחושה שהם נמצאים בה", הודה חבר הכנסת בפתח שיחתם. "אני מבין את זה לחלוטין. זה בסדר גמור שהם מפגינים, הם מראים שהם לא מרוצים. יחד עם זאת, יש הפרדה ברורה בין הפגנה נגד הממשלה ואפילו נגד מדיניות ביטחונית שנקבעת על ידי הממשלה, לבין הכנסת צה"ל למשוואה הזו. מה שנעשה בזמן האחרון זה מעשה חמור שראוי לכל גינוי, אסור להשלים איתו, הוא מחליש אותנו - את הדבר הזה צריך להפסיק ומיד, לזה אין הבנה ואין סבלנות".

בנוסף, הבהיר ח"כ מיליביצקי כי "גם אם שרים רוצים להביע עמדה או ביקורת יש מקום לעשות את זה. לבוא ולצאת בתקשורת עם כל מיני אמירות, תועלת זה לא מביא ובימים כאלו בעיניי זה רק מבזה את הנרצחים. אני חושב שהכאב של שרים מובן מאוד, אני מניח שכמו כולנו הם מרגישים אחריות. זו המשמרת שלנו, ויחד עם זאת, אם יש ביקורת מקצועית נכון להשמיע אותה לא בתקשורת. זו לא תהיה הממשלה הראשונה וגם לא האחרונה שיש חילוקי דעות בתוך הממשלה שזולגים לתקשורת, כל מיני עמדות כאלה ואחרות. בעיניי בנושא הביטחון צריך לנהוג במשנה זהירות, לצמצם את הדברים הללו לתוך הפורומים והדיונים המקצועיים".

באשר לשאלה האם אמירות והפגנות מסוג זה עלולות לזעזע את יציבות הקואליציה, השיב חבר הכנסת בנחרצות: "לא, אבל אני כן חושב שכל פיגוע טרור צריך לזעזע אותנו. דורשים שינוי מצב ומציאות, זה מבחינתי דבר חשוב". עוד התייחס מילביצקי להשוואות בין פעולות הממשלה הנוכחית לקודמתה: "אני לא חושב שאפשר לבוא לממשלה הזו ולהגיד שהיא לא עושה, היו שני מבצעים משמעותיים שנעשו. יש מאות סיכולים שנעשו, לחימה בטרור היא מסוג הדברים שנמשך כל הזמן. היה גם מבצע בעזה, היו דברים. יש הבדל, אני חושב, בעיניי, אני לא חושב שהנושא הזה של להתחיל להראות, סליחה על הביטוי, מי יותר קשוח ומי יותר נחוש בנושא הזה נכון כרגע".

יואב גלנט: "פועל לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה״ל מהמחלוקת הפוליטית". צילום: שחר יורמן

"אני בטוח שראש הממשלה ושר הביטחון, אותו ראש ממשלה שהוביל את מדינת ישראל לעשור הכי שקט, ידע לעשות את זה גם הפעם. נתחיל להשוות מי הרג יותר מחבלים? לא חושב שזה נכון, חושב שנכון לדאוג לביטחון של תושבי מדינת ישראל", הדגיש, והתייחס למתנדבים למילואים שהודיעו על הפסקת פעילותם נוכח קידום הרפורמה המשפטית: "קודם כל אני חושב שאין מרד בצבא, לא היה מרד בצבא ובע"ה גם לא יהיה. יש בשוליים תופעה של סרבנות שבה צריך לטפל בכוח ובעוצמה שיטתית".

לסיום, טען מיליביצקי: "אני מבין האנשים שבפועל עשו שירות, לא כל מיני לשעברים שכבר הרבה זמן לא נמצאים, תופעת הסרבנות היא בשוליים. עובדים קשה כדי להשאיר את זה שם. אני כן יודע שהתחילו דינים משמעתיים, אני חושב שזה בהחלט הכיוון, להבהיר - מי שמחליט שאת זה הוא עושה, מקומו לא יכול להיות יותר בצבא ההגנה לישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM