ינון מגל פתח הבוקר (שלישי) את תוכניתו ואליו הצטרף להגשה שותפו לשעבר רון קופמן. השניים התייחסו בין היתר למתיחות הביטחונית בצל הפיגועים האחרונים, ולמצבה של מערכת החינוך טרם פתיחת שנת הלימודים.

בכיר לשעבר בשב"כ מעריך: זה מי שעומד מאחורי ההסלמה הביטחונית
ח"כ מהליכוד במסר לקואליציה: "אם יש ביקורת עניינית - נכון לא להשמיעה בתקשורת"

"מזמן לא נפגשנו, כמה שנים טובות", פתח ינון את התוכנית באווירה מקרבת, "אתה כותב עליי כל הזמן, אני רואה בטור שלך". בתגובה, הודה קופמן: "אתה מככב אצלי. זה לא סימטרי, אתה לא מזכיר אותי. לא דשים ולא כלום. כשאני צופה ב'הפטריוטים' אני מצפה לאיזו הערכה. אני צופה בכל הסחלה התקשורתי, הכל. אבא שלי לימד אותי 'דע את האויב', העסק קורס. אתם עסוקים בהפיכה משטרית, ואוטוטו הטרור מגיע הביתה. אוטוטו זה בבבלי". 

"הפוליטיקאים, ימין, שמאל, אמצע, סוחרים בדם. תפסיקו עם זה. איפה השר לביטחון לאומי?", זעם רון קופמן במהלך שיחתם על הטרור. "מה סוחרים בדם? איזה סחר? כולנו כאלה, אנחנו בשיח אינפנטילי", אמר מגל.

השר איתמר בן גביר בשיחה עם שוטרי יס''מ (צילום: אבשלום ששוני)
השר איתמר בן גביר בשיחה עם שוטרי יס''מ (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, אמר קופמן על מצבה של מערכת החינוך: "הקימו ארגון, כל היום לא באים לישיבות כן באים בישיבות. ב־1 בספטמבר צריך פה מערכת חינוך. עם כל התיעוב שאני חש כלפי ביבי, אני מרחם עליו. הוא צריך להתעסק באוצר, בביטחון לאומי. מה זה ההפגנה של ראשי הרשויות?". בתגובה אמר מגל: "אתם לא נותנים לו לנשום. אסור להפגין? פתאום אמרו משהו על אלוף הפיקוד ואסור". 

בהמשך, התייחסו השניים לידיעה שחשפה כי חסידות בעלז תטמיע לימודי ליב"ה. "הלוואי שהפיילוט הזה יצליח ושכל מוסדות החינוך החרדיים ילמדו לימודי ליבה", ייחל קופמן, ומגל בתגובה ביקש להעמיד את הדברים על דיוקם: "אם אתה חושב שתשב פה עכשיו ותגיד שהפיילוט יצליח, ובזה נשכח את מה שעשיתם לביבי, אז לא".