התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד הקריטריונים לחלוקת תווי המזון שקבע שר הפנים אריה דרעי, בטענה כי אלה אינם שוויוניים, כי תוצאת החלוקה על בסיסם היא מפלה באופן קיצוני וחריג, כי הם אינם משרתים את תכליתם, והם גובשו בהליך לקוי, ובניגוד גמור לעמדת הדרגים המקצועיים בממשלה.

מלחמת הרשויות בפתח: זו השאלה המרכזית סביב בג"ץ עילת הסבירות
בצל גל הטרור: הצעדים הדרמטיים שדורש בן גביר נגד האסירים הביטחוניים
 
התנועה טוענת בעתירתה כי שיעור הזכאים לתלושי המזון ביחס לשיעור המצויים באי-ביטחון תזונתי גבוהה בציבור החרדי פי כמעט 3 מאשר בציבור הכללי, ופי כמעט 5 מאשר במגזר הערבי. כמו כן טוענת התנועה כי הקריטריונים נקבעו מבלי שהתקיימה היוועצות מספקת בנסיבות העניין עם המועצה הארצית לביטחון תזונתי – הגוף הסטטוטורי המוסמך לייעץ לממשלה בתחום זה – כנדרש בדין, ובניגוד גמור לעמדת הדרגים המקצועיים הרלוונטיים;

כזכור, מתווה חלוקת תווי המזון זכה לביקורת רבה, כולל מצד היועצת המשפטית לממשלה, אולם אתמול התפרסם כי המשנה ליועמ"ש חתמה על מתווה והממשלה מתכוונת לממשו.

עו"ד אריאל ברזילי, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון: "מתווה החלוקה של תווי המזון כבר הוכח בצורה ברורה כמפלה ולא יעיל, ולמעשה מעביר מיליארדי שקלים מתקציב המדינה גם למי שאינם בהכרח נזקקים לכך".

"במתווה החלוקה הנוכחי עולה חשד ממשי לשיקולים פוליטים זרים שהובילו להטבה עם קהל מצביעיו של שר הפנים על חשבון האזרחים החלשים ביותר בחברה הישראלית - אוכלוסיית הזכאים לביטחון תזונתי. זוהי דרגה חדשה של ציניות פוליטית של מי שמתיימרים לדבר בשמה של אותה אוכלוסייה, ובפועל פוגעים בהם לטובת מצביעיהם".

"אנו עותרים לבית הדין הגבוהה לצדק בכדי להשיב את הצדק על כנו, ולמנוע את החלוקה המפלה הזאת. זוהי הוכחה נוספת ביחס לחשיבותה של הסבירות בפעילות הממשלה, ויכולת הביקורת העצמאית של בית המשפט".

מטעם תנועת ש״ס נמסר: "רק אדם מנותק ואטום כמו אליעד שרגא, שעל פי הפרסומים תבע סכומי עתק מנכה צה"ל ערירי וקשה יום, מסוגל לנסות למנוע סיוע במזון בסיסי מאלפי משפחות עניות בישראל. בושה!".