בצל גל הטרור הגואה ולאחר הפיגוע הרצחני אתמול בהר חברון, הקבינט התכנס היום (שלישי) לאחר שהישיבה הוקדמה מהשבוע הבא. במהלך הישיבה נרשם עימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין שר הביטחון יואב גלנט.

בדרך להחלטה דרמטית? הדילמה הקשה של נתניהו בישיבת הקבינט
בכיר לשעבר בשב"כ מעריך: זה מי שעומד מאחורי ההסלמה הביטחונית

השר בן גביר העלה דרישה למחסומים בכבישי יהודה ושומרון, לחזור לסגרים, כתרים ולסיכולים ממוקדים. בנוסף, העלה דרישות על החמרת תנאי האסירים הביטחוניים בכלא כתגובה לפיגועים, ביניהם גם הוצאת ערוצי הטלוויזיה ולבטל את השיוך הארגוני, שהתאים לא יוחלקו על פי ארגונים.

בתגובה, אמר השר גלנט: "יש סכנה של חיכוך וצריך לשים לב לזה. פעם זה היה עשרות בודדות והיום זה כבר מאות. אירוע גורר אירוע". בתגובה תקף בן גביר: "אני מרגיש בסרט דמיוני. נרצחו אנשים, אימא לעיניי הבת שלה, לפני כמה ימים אבא ובנו ואתם כל הזמן מדברים על סכנת החיכוך, סכנת הפשיעה הלאומנית. השתגענו? אני מתחיל לחשוב שאנחנו בשוויץ, שזו הבעיה היחידה שלנו. הדיון כאן הוא על טרור. אנחנו צריכים לבוא עם צעדים אופרטיביים, מה אנחנו עושים נגד הטרור ולא להתעסק בתפל".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בתום הישיבה נמסר כי הקבינט המדיני ביטחוני קיבל שורה של החלטות לפגיעה במחבלים ובשולחיהם והסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לפעול בנידון. "הקבינט מגבה את מפקדי וחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון בפעילותם נגד גורמי הטרור למען ביטחון אזרחי ישראל", הוסיפו.