היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר היום (שלישי) בתדרוך השבועי לעיתונאים כי לא צפויה הודעה על התקדמות במו"מ בין סעודיה לישראל בקרוב". עוד הוסיף כי לא צפויה התקדמות גם במאמצי הגרעין האזרחיים של ריאד. 

ישראל תסכים לגרעין סעודי? "נתניהו מוכן להגמיש הרבה קווים אדומים"
מתקרבים להסכם? בלינקן נועד עם דרמר - ושוחח עם שר החוץ הסעודי

"לא אכנס לפרטים על השיחות עם הסעודים והרצון שלהם בגרעין אזרחי, נשאיר את זה לאפיקים הדיפלומטיים. יש לנו עוד כברת דרך לעבור בהתחשב בכל המרכיבים של הדיונים האלה, וזה יכלול גם דיון טכני, אז אנחנו לא מצפים לאיזושהי הודעה בקרוב בעניין הזה. זה משהו שממשיכים לעבוד עליו ובהתייעצות עם הסעודים והישראלים. בכל הנוגע לגרעין אזרחי זה כמובן משהו שנהיה צריכים את עמדת הוועדה לאנרגיה אטומית", אמר סאליבן.

אתמול דווח כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שוקל לקיים פגישה עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, על מנת לדון בהסכם בין שתי המדינות, שיכלול גם את הסכם נורמליזציה עם ישראל. אם יוחלט להוציא לדרך את הפגישה, היא תתקיים במהלך פסגת ה-G20 בניו דלהי בחודש הבא. עם זאת, גורמים בממשל הבהירו כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה, והנשיא שוקל את האופציות שלו.

מוקדם יותר החודש מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נועד עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר בוושינגטון. בהודעת מחלקת המדינה נמסר כי השניים דנו בשיתוף פעולה בנושא אתגרים אזוריים, כולל איומים שמציבים איראן ושלוחותיה האזוריות בלבנון ובמקומות אחרים, וכן גם "במאמצים הנמשכים להשתלבות ישראל במזרח התיכון".

במקביל, בלינקן שוחח טלפונית עם שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אאל סעוד. בהודעת המחלק נכתב כי השיחה עסקה  במגוון נושאים דו-צדדיים ואזוריים.