היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב־מיארה הודיעה לשר המשפטים יריב לוין כי לוועדת החקירה שהוא מבקש להקים לבדיקת השימוש ברוגלות המשטרה אין סמכות לבחינת תיקים פליליים. בתגובה, טען לוין: "ניגוד העניינים שלך זועק לשמיים. אפעל להקמת הוועדה". חברת הכנסת קטי שטרית שוחחה היום (רביעי) עם אודי סגל וטל שלו והתייחסה לדברים. 

היועמ"שית ללוין: "ועדת פגסוס – חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקי נתניהו"

"אנחנו יודעים טוב מאוד שהמטרה שלהם היא לא דמוקרטיה", הדגישה שטרית בתחילת שיחתם על התנהלות המתנגדים לרפורמה מהמשפטית. "הם כבר לא יכולים להחיות את המחאה, היא תקועה באותם אנשים שהחליפו את הדגל השחור בדגל ישראל. לצידם, רואים גם את דגלי אש"ף מדי פעם במחאות שלהם". 

"אני שואלת את עצמי ממה היועצת המשפטית מפחדת", ציינה. "ממה הם מפחדים? שהדבר הזה ישנה את החלטות בית המשפט. לשם כך נוצר בית משפט, כדי לקבל אליו את כל הראיות גם אם הוצגו שלא כחוק. הפחד הזה שלהם כדי שנגלה דברים, היא עצמה בניגוד עניינים. מה שמדאיג אותי זה שאנו מגלים שמה שמעניין אותה זה הפוזיציה שלה, ושזה מה שמניע אותה בפעולה". 

קטי שטרית (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
קטי שטרית (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

עוד סיפרה שטרית כי "שואלים אותי בקניונים למה אנו לא מפטרים אותה. מה עם עיקרון הפרדת הרשויות? שזה ערך עליון בדמוקרטיה? הייתי שלושה חודשים בבית הנשיא וזו בדיחה גדולה מאוד. מהרגע שהחלה הרפורמה נדבקתם להפיכה השלטונית. אתה רואה שבעליון יושבים 15 שופטים נכבדים, אבל אני לא מרגישה שיש שם אנשים שמכירים את האג'נדה שלי. 40 שנה נתנו למערכת לתפקד. אי אפשר לעשות מינויים, שום חבר מרכז לא יכול לקבל שום תקפיד כי כשכתוב שהוא חבר מרכז או שהוריו חברי מרכז - הוא פסול". 

לסיכום, סיפרה חברת הכנסת על ההידברות בין האופוזיציה לקואליציה: "ישבנו בבית הנשיא, הפערים לא היו גדולים, אנו רואים כרגע רצון עז לבוא ולהפוך אותנו ללא לגיטימיים, זו הפרה בוטה ביותר של הדמוקרטיה במדינת ישראל. היועצת המשפטית חייבת לשנות את הפוזיציה שלה כי זה כבר זועק לשמיים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm